Anmeldelse: Hundred Oaks #4: Racing Savannah

• Forfatter: Miranda Kenneally
  • Antal sider: 286
  • Forlag: Sourcebooks
  • ISBN: 978-1-4022-8476-2
  • Læst: 23/7 til 24/7

They’re from two different worlds.

He lives in the estate house, and she spends most of her time in the stables helping her father train horses. In fact, Savannah has always been much more comfortable around horses than boys. Especially boys like Jack Goodwin—cocky, popular and completely out of her league. She knows the rules: no mixing between the staff and the Goodwin family. But Jack has no such boundaries.

With her dream of becoming a horse jockey, Savannah isn’t exactly one to follow the rules either. She’s not going to let someone tell her a girl isn’t tough enough to race. Sure, it’s dangerous. Then again, so is dating Jack…

Årh hvor var RACING SAVANNAH bare den perfekte sommerbog for mig. Hot, charmerende fyr tilsat sjov, stædig hovedperson og smækre væddeløbsheste, og så var jeg solgt. Især fordi at selvom der var heste med, så fyldte det ikke så meget at det blev en hestebog. I stedet er det en sød contemporary romance der tilfældigvis finder sted på en væddeløbsfarm. Selvom jeg jo selvfølgelig elskede hestene, som det hestemenneske jeg nu er😛

Hovedpersonen Savannah er alle tiders. Hun er sjov, modig og stædig, og så kommer hun fra en fattig familie men drømmer om mere. Og det kunne jeg rigtig godt lide vedhende. Bare fordi man ikke har så mange penge eller en fancy uddannelse, betyder det jo ikke at man ikke kan drømme om mere for sig selv og sin familie. Og Savannah er simpelthen sådan en sød, venlig person, som prøver at hjælpe sin familie bedst muligt. De penge hun tjener giver hun til dem, og en stor del af hendes ønske om mere bunder i, at hun gerne vil hjælpe sin familie. Hun holder også fast i sine principper og det hun tror på, og det kunne jeg virkelig lide. Faktisk tror jeg hun er svær ikke at kunne lide. Jeg var i hvert fald begejstret for hende som hovedperson.

Romantikken i den her bog er fyldt med spændinger, forbudt tiltrækning og følelser, og hele konceptet var en perfekt setting for en fantastisk romance. Savannah arbejder i stalden, og hendes far er træner. De bor på Goodwin-familiens væddeløbsfarm, og Goodwin-familien er selvfølgelig stinkende rige. Og de har en søn, Jack, som er på Savannahs alder. Jack er charmerende og flirtende, men samtidig venlig og respektfuld, og Savannah kan ikke lade være med at blive tiltrukket af ham. Men det er jo ikke skide smart for trænerens datter at have følelser for ejerens søn, når nu man ved, at det aldrig ville kunne lade sig gøre. Jack har heldigvis selv lidt at skulle have sagt på den front, eftersom han allerede bestyrer gården sammen med sin far. Men uanset hvad er Jacks far på ingen måde begejstret for den spirende romantik, og det er Savannahs far i øvrigt heller ikke. Herefter går spændingerne højt, og man sidder på kanten af stolen og håber, at det hele løser sig til slut.

Jeg elsker, at hestene fylder en del i den her bog, men uden at det bliver det, det hele handler om. Bogen er i virkeligheden ikke spor anderledes end andre contemporary der for eksempel handler om en pige der er captain på footballholdet eller pigen som går meget i kirke. Det er en setting for den egentlige historie, og jeg synes det var gjort rigtig godt. Den kan sagtens læses hvis man ikke er hestemenneske, for man får forklaret det som man behøver at vide, og er man hestemenneske, så virker bogen stadig interessant og spændende med hestene og træningen. Især kan jeg godt lide, at forfatteren har givet hestene lidt personlighed og liv på en måde, så man ser dem mere som bipersoner end som dyr.

Der er også en god del skøn high school-stemning, for al handlingen foregår ikke bare på væddeløbsfarmen. Vi følger også Savannah i skolen og hører lidt om hvordan hun får nye venner, og hvordan ikke alle er lige begejstret for, at Jacks opmærksomhed hviler på hende. Det sædvanlige high-school drama i ved.

Alt ialt, så knuselskede jeg bare den her bog. Den var sød, romantisk og med en hovedperson og en fyr der begge var flinke, gode mennesker, men som stadig var sjove og modige, og at føølge de to kæmpe for kræligheden var simpelthen fantastisk. Og så hestene❤

2 meninger om “Anmeldelse: Hundred Oaks #4: Racing Savannah

1. Jeg er virkelig også faldet for Miranda Kenneallys Hundred Oaks serie. Jeg kan så godt lide det med at bøgerne i serien kan læses uafhængig af hinanden, men at man stadig følger personer fra de tidligere bøger og hører hvordan det går dem. De er søde og underholdende og hurtige at læse, når man har brug for sådan en bog.

1. Åh jeg er SÅ enig! De er bare så søde og hyggelige, og det er bare så rart, at bøgerne hænger en lille bitte smule sammen. Man bliver så glad når man møder nogen fra de tidligere bøger😛