Covers fra Hele Verden #12: Song of the Lioness

Vi kender den på dansk som Løvindens Sang #1: Alanna, og på engelsk går den under titlen Song of the Lioness: Alanna: The First Adventure. Det her er for mange en af de første fantasybøger de læste, mens jeg må indrømme at jeg ikke fik den læst før for nylig. Og det skyldes til dels at jeg virkelig ikke kan lide de der tegnede covers. De appellerer bare ikke rigtig til mig, så jeg sprang dem altid over på bibliotekets bogreoler. Noget jeg lidt fortryder, for serien om Alanna er virkelig god! Til info var jeg heller aldrig helt forelskede i de tegnede Harry Potter-udgaver😛

 

1

2

3

4

På dansk er den kommet i to udgaver, men den på engelsk findes i en hel del forskellige genudgivelser. Egentlig kan jeg faktisk kun lide den danske 2. udgave, som er nummer tre i fjerde række. Den oprindelige danske udgave er nummer et i fjerde række. Der er faktisk ikke rigtig nogen af de andre covers jeg synes om😛 Selvom den blå med sværdet ikke er helt tosset ..

5 meninger om “Covers fra Hele Verden #12: Song of the Lioness

  1. Hehe er så glad for jeg fik dig overtalt til at læse dem🙂, de er geniale de bøger, så nu skal du bare videre til de næste, er ret sikker på du vil synes om Daine🙂

  2. Det er da også de mest rædderlige covers ever altså. Fatter ikke at så mange har læst dem, jeg blev – ligesom dig – skræmt langt væk af udseendet.😛 Jeg har dog dem i den nye danske udgivelse, som også er den eneste jeg kan holde ud at kigge på.😉

  3. Jeg kan virkelig ikke lide Tellerups covers. Synes de er ens allesammen😦 Jeg kan godt lide det tyske, det ser okay ud, synes jeg. Når nu mulighederne er så begrænsede😛

Skriv et svar

