Anmeldelse: Shadow Falls #4: Hvisken ved Månelys

Og ikke nok med det, men skoven begynder at kalde på hende.
Men hvem kalder?
Og da hun opsøges af genfærdet af en hun kender,
bliver alting værre.
Især da det går op for hende at vedkommende ikke er død
– endnu.

Selvom der gik næsten to år mellem jeg læste den 3. bog og så til jeg læste HVISKEN VED MÅNELYS, så behøvede jeg kun læse et par sider for at være tilbage i Kylies verden og huske alt hvad der skete i de tidligere bøger. Og skal jeg være helt ærlig, så gik det op for mig at jeg faktisk lidt havde savnet Kylie, Della og Miranda, og alle problemerne med Lucas og Derek.

Det kan godt være, at vi i sidste bog endelig fik at vide hvad Kylie egentlig er for en type overnaturlig. Det hjælper bare ikke så meget, eftersom det bragte flere spørgsmål end svar på banen – men på den gode måde. Jeg må indrømme, at hele mysteriet om at finde ud af hvad Kylie er i de foregående bøger og så det med at finde ud af hvad det egentlig betyder for hende i denne bog er virkelig spændende! Det er list mystisk og hemmelighedsagtigt, og man sidder som læser og prøver at gætte lidt med på, hvad hun kan og hvorfor hun kan det, og hvordan FRU er blandet ind i det. Og det er kun en del af plottet. Der foregår også noget andet, som involverer et spøgelse – eller det vil sige, det er spøgelset af nogen som ikke er død endnu, og det burde slet ikke være muligt. Mere spænding og mystisk, og det blandet sammen med den romantiske spænding mellem Derek – Kylie – Lucas gjorde bogen utrolig svær at slippe igen.

Jeg har altid syntes godt om Kylie, og denne bog er ingen undtagelse. Hun er nu sammen med Lucas, men det er ikke helt problemfrit, for Lucas har hemmeligheder for hende, som det virker til at alle varulvene kender til. Derudover vil Derek have hende tilbage, og hun er selvfølgelig både forvirret og såret, fordi Lucas har hemmeligheder for hende og hun derfor tvivler på ham, og samtidig stadig har lidt følelser for Derek. Jeg kan rigtig godt lide, at Kylie generelt er en virkelig fornuftig og sød pige, men at hun stadig ikke altid håndterer alle problemer lige godt. Hun er meget menneskelig og nem at relatere til, og man forstår hendes følelser og hendes forvirring efterhånden som bogen skrider frem.

Miranda og Della synes jeg er virkelig skønne bipersoner. De er Kylies bedste veninder og de bor i samme hytte i Shadow Falls lejren. Della er noget for sig selv, en stædig kamel med humor, som godt kan lide at skændes og ikke lader noget holde sine meninger tilbage. Miranda er sød og sjov, og hende og Della sammen fik mig til at fnise og grine flere gange. Perry er også en vildt sjov person, han er en værre ballademager, men med gode intentioner – lidt alá Emil fra Lønneberg. Lucas synes jeg egentlig var en kæmpe torsk i den her bog. Hvis nu han bare lod være med at have hemmeligheder, så ville han slet ikke have endt i så meget vrøvl og problemer, og hans begrundelse for at gøre det var noget værre sludder. Jeg håbede faktisk lidt at Kylia måske ville gå tilbage til Derek, men om hun gør det siger jeg ikke noget om😛

Jeg havde det lidt svært med Bennet og Holiday. De er lejrledere, men jeg synes de opfører sig meget som de teenagere det er meningen de skal holde øje med. Altså, jeg kunne godt lide dem, især Bennet, men jeg synes bare de burde opføre sig lidt mere som voksne på en måde.

Så for at summere op var HVISKEN VED MÅNELYS en virkelig spændende bog. Der var både romantik, spænding og uhygge, og jeg kunne rigtig godt lide den retning historien bevægede sig i. Kylie synes jeg virkelig godt om, og stort set alle bipersoner kunne jeg lide. Jeg glæder mig til at se, hvordan det hele slutter i næste bog.