Covers fra Hele Verden #11: City of Bones

Det originale cover – det er det første i første række – kan jeg vældig godt lide. Det har farver og motiv som drager én ind, det er interessant og man får lyst til at kigge nærmere på det. Smukt eller fantastisk synes jeg måske ikke det er, men det har en eller anden magisk, dragende stemning som jeg godt kan lide. Det er det samme cover, som man har beholdt på de danske oversættelser. Desuden lader der til at være bred enighed om, at grøn er farven til de her bøger – gud ved hvor det kommer fra, grøn er i hvert fald ikke den første farve der popper op i mit hoved når jeg tænker på bogens indhold😛

1

2

3

4

 

Generelt er de egentlig alle sammen rimelig flotte. Med visse undtagelser, for eksempel nummer to i anden række og nummer et i tredje række. Jeg er helt vild med nummer to i fjerde række, nøj det er pænt! Der er bare et eller andet over det, jeg får helt lyst til at købe den og kramme den .. Ellers kan jeg også godt lide nummer tre i anden række, synes det er et fierce cover!

 

6 meninger om “Covers fra Hele Verden #11: City of Bones

  1. Jeg kunne faktisk godt lide filmplakat-coveret, det første i den sidste række. Jeg synes det var ret fint, og egentlig mere sigende end det originale cover, må jeg indrømme. Dog synes jeg at det viser for meget alvor og dyster stemning i forhold til indhold, så må den måde passer det originale bedre.

    1. Jeg synes også det der filmcover er ret flot! Det er virkelig smukt at kigge på, men som du også siger, så er det ligesom lige en tand for dystert på en måde ..

  2. Nu har jeg jo ikke læst bogen, så ved ikke hvilket cover der passer til historien, men synes virkelig jeg bliver draget af nr. 3 i første række og nr. 1 i fjerde række. Og nej hvor er cover 2 i anden række og cover 1 i tredje række ganske forfærdelige!!!!!! Som jeg har sagt før, jeg er vild med de her indlæg🙂

    1. Nummer et i tredje række er bare SÅ grimt xD Puha altså, jeg ved da ikke hvad de tænkte på xD 3’eren i første række er vistnok det tyske, jeg synes også det er super flot!

Skriv et svar

