Anmeldelse: Nattens Sanger #3: Følelse

9788793204065pink 4 stjerner



  • Titel: Følelse
  • Serie: Nattens Sanger #3
  • Forfatter: Christina Bonde
  • Antal sider: 307
  • Udgivelse: 2014
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Forlag: mellemgaard
  • ISBN: 9788793204065
  • Læst: 8/7 til 9/7

Missionen er sat i værk. Med blodet som sit eneste våben og med de følelser, der manifesterer budskabet, kaster Victoria sig ud i kampen. Helt tæt på Hector skal hun sikre sejren. Men intet går som forventet.

I ondskaben finder Victoria svar på vitale spørgsmål, der sender hende ud i en afgørende vendetta, der truer med at koste hende dyrt. Nødtvungent må hun acceptere Lucas og Alexander i en magtfuld forening, der vil revolutionere vampyrsamfundet for altid.

Fortidens dæmoner bekæmpes, og i kulissen venter uforudsete forandringer. I sin endegyldige skæbne finder Victoria omsider sig selv. Lykken synes fuldbragt … men er alle fjender besejret?

Følelse er tredje og sidste del i vampyrserien Nattens Sanger.


Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget mellemgaard, men meninger og holdninger er mine egne.

FØLELSE er 3. og sidste bog i Nattens Sanger-trilogien. Og hvilken slutning! Efter bog to tror man, at man ved hvordan det hele ender. Selvfølgelig ved man også, at der kommer mindst én overraskelse – det gør der altid – men jeg havde virkelig ikke forudset den drejning historien tog. På den gode måde!

Jeg er simpelthen så vild med plottet i den her serie. Jeg elsker det her med skæbner, skæbnegudinder og skæbnekæder, og jeg elsker hele den her mystik om, hvorfor Victoria egentlig har fået de evner hun har, og hvad det egentlig er meningen hun skal. Jeg kan også godt lide hele Marcus-problematikken, og jeg elskede, at plottet overraskede mig, og at der var twists jeg ikke så komme.

Jeg synes Victoria var fantastisk i den her bog! Hun ar modig og hun tag sit ansvar og bar det som en kriger. Jaja, det lyder melodramatisk, men det gjorde hun altså. Endelig en pige, som virkelig formår at omfavne sin skæbne, tage sit ansvar og gøre det hun er nødt til at gøre. Hun er kløgtig, hun er stærk, men hun er også sårbar og føler både skam og bekymring. I det hele taget synes jeg hun var alle tiders hovedperson, som jeg kunne forstå og identificere mig med.

Jeg har det stadig lidt blandet med Lucas. Jeg synes bare ikke rigtig han kommer til sin ret. Han virker flad og intetsigende meget af tiden, hvor Victoria til sammenligning virker levende og farverig. Jeg havde ikke noget problem med ham, faktisk synes jeg at det faktum at han lader Victoria gøre som hun gør sætter ham i et vældigt positivt lys. Jeg manglede bare noget mere personlighed på en måde.

Hector synes jeg var skøn! Jojo, han er uden tvivl skurken, men han er en nice skurk! Han er ikke for meget eller for ond, men han er heller ikke for svag eller kedelig. Han er et godt modspil til Victoria, og jeg elskede at hade ham – præcis som det skal være med en skurk. Men jeg synes det gik liiidt hurtigt med at vinde hans tillid. Altså, to besøg? Helt ærligt, den holder altså ikke.

Selve slutningen var jeg helt vild med. Jeg elsker, hvordan vi får et indblik i hvad der sker efter det hele er overstået, hvordan deres verden ser ud og hvad der sker med personerne. Og endelig i slutningen synes jeg også, at Lucas virkelig kommer til sin ret. Som slutning på en serie er den noget nær perfekt, og selvom den efterlader et enkelt hængeparti, så har jeg det helt fint med det. Det gav mening.

FØLELSE var virkelig en god bog. Jojo, jeg havde et par småting jeg ikke synes var helt fantastiske, men overordnet så var bogen god, spændende og fyldt med plottwists, jeg elskede Victoria som hovedperson, og jeg synes det var en perfekt slutning på serien.

 

Skriv et svar

