Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #10: Lover Reborn

11540581pink 4 stjerner



  • Titel: Lover Reborn
  • Serie: Black Dagger Brotherhood #10
  • Forfatter: J. R. Ward
  • Antal sider: 635
  • Udgivelse: 2012
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: Piatkus
  • ISBN: 978-0-7499-5575-5
  • Læst: 1/7 til 5/7

Anmeldelse og bagsidetekst kan indeholde spoilers fra de tidligere bøger!

In the darkest corners of the night in Caldwell, New York, a conflict like no other rages. The city is home to a band of brothers born to defend their race: the warrior vampires of the Black Dagger Brotherhood. Now back in the Brotherhood – and unrecognisable as the vampire leader he once was –Tohrment is physically emaciated and heartbroken beyond despair. When he begins to see his beloved in his dreams – trapped in a cold, isolating netherworld – Tohr turns to a self-serving fallen angel in hopes of saving the one he has lost. When he’s told he must learn to love another to free his former mate, Tohr knows they are all doomed . . . 

Except then a female with a shadowed history begins to get through to him. Against the backdrop of the raging war with the lessers, and with a new clan of vampires vying for the Blind King’s throne, Tohr struggles between the buried past, and a very hot, passion-filled future . . . but can his heart let go and set all of them free? 


 

LOVER REBORN er uden tvivl den bedste bog i serien siden Zsadists bog. Indrømmet, jeg var skeptisk overfor hele der her koncept med, at man skal komme videre efter sin døde kone og finde en ny. Det synes jeg faktisk ikke rigtig man skal, det er ikke spor romantisk, det er mere respektløst overfor den afdøde synes jeg .. Men okay, jeg er jo også håbløs romantiker. Jeg må godt nok indrømme, at efter at have læst LOVER REBORN er jeg måske blevet omvendt.

Men lad os lige starte ud med noget helt andet. Bogen her handler ikke kun om Torhment og hans forsøg på at komme videre. Den handler også om en anden gruppe vampyrers jagt på Wraths trone, om John og Xhex’ forhold (som ikke har det alt for godt), og lidt om en masse andre personer, blandt andet Layla, Lassiter og Qhuinn og Blay. Og alle de her synspunkter er faktisk årsagen til, at den her bog ikke får de fem stjerner. Altså, serien har altid haft en del forskellige POV, og som regel fungerer det rigtig godt. Men der var bare nogle steder gennem den her bog, hvor jeg bare ikke synes det var super relevant for historien når man skiftede til en anden person. Det afbrød ligesom den der spænding, man sad med som læser. Men derudover, så fungerede alle POV, alle var spændende personer at følge, og der var ingen jeg virkelig ikke gad høre om. Det var kun skiftet imellem personer og ikke personerne selv, der ligesom ødelagde spændingen lidt en gang imellem.

Noget af det, der gjorde den her bog god, var at den ikke kun handlede om Thorment og hans problemer. Den handler også om Xhex og Johns problemer, og det var egentlig meget rart at få et gensyn med personer fra tidligere bøger og få et indblik i, at alting altså ikke bare er lyserødt og fantastisk, men at de forskellige par rent faktisk har problemer som de kæmper med. Selvfølgelig er det Thorment der ligesom er hovedpersonen i bogen, men det var rart med nogle sidehistorier som både var spændende og involerede tidligere favoritpersoner.

Jeg har altid synes godt om Torhment, men han har været lidt på sidelinien, sådan en person man godt kan lide men så heller ikke interesserer sig mere for. Men i den her bog kommer han virkelig til sin ret, og selvom han opfører sig åndssvagt og egentlig er ret led ind imellem, så får forfatteren ham alligevel til at være likeable, og jeg var simpelthen så begejstret for ham. Ikke vild med ham på samme måde som med Zsadist, men jeg synes han var så interessant, og hans tanker og problemer og måde at reagere på fascinerede mig, især fordi hans situation faktisk er noget værre lort. Hans kvindelige modstykke, No’One, synes jeg også virkelig godt om. Hun håndterer Torhments situation virkelig godt, og man kan tydeligt mærke at hun er et godt menneske, venlig og vil gerne hjælpe, en person som ikke ønsker noget ondt for andre. Og romantikken imellem dem r simpelthen så hot, fyldt med spændinger og tiltrækning, og egentlig bare super sexet.

Som del af serien er denne her bog også helt klart en af de bedste. Som altid er plottet en del af det overordnede plot, men der sker en del udvikling i den her, som jeg synes var virkelig spændende og lover godt for de fremtidige bøger i serien. Jeg kan virkelig godt lide at den her serie har en tydelig, gennemgående historie, at det ikke er selvstændige historier for sig selv.

Så for at summe det op, så var LOVER REBORN for mig den absolut bedste bog i serien siden Zsadists bog. Jeg elskede gensynet med tidligere personeres forhold, og jeg var vild med Torhment og No’One sammen. De var hotte, og deres forhold var fyldt med spændinger, romantik og tiltrækning. Jeg elskede den her bog, og det var kun nogle lidt mærkelige skift i POV gennem bogen, som trak bogen ned. I det hele taget er jeg faktisk overhovedet ikke træt af den her serie endnu😛

Skriv et svar

