Nu med TBR-shelf

Bare så vi lige har det på plads, så betyder TBR To Be Read. Jeg har længe følt mig lidt presset over mængden af ulæste bøger på mine hylder, og efterhånden gik det op for mig, at det var fordi jeg ikke havde overblik over dem og derfor gik med en følelse af, at der var mange flere end der egentlig var.

Løsningen på det? En times flytten rundt på bøgerne på hylderne resulterede i to hylder, hvor der kun står ulæste bøger. Og jeg elsker det! Min stress-fornemmelse er væk, og jeg kan vældig godt lide at have dem alle samlet – så er det nemmere at vælge😛

2014-07-04 14.23.50

Mine TBR-hylder endte med at se sådan ud. Det er ikke alle mine ulæste bøger der står der, for der er nogen af dem som jeg ikke rigtig tror jeg nogensinde kommer til at læse. For eksempel the Mazu Runner trilogy, jeg købte alle tre bøger men kunne virkelig ikke lide bog et – så nej, jeg kommer nok ikke i nærmeste fremtid til at læse de to andre😛 Jeg har også næsten hele Heartland-bogserien, som jeg ikke har læst. Eller det har jeg, men for lææænge siden. Der er 25 bøger i serien, og jeg har 19, og jeg vil egentlig helst have hele serien før jeg går i gang med den. Det er børne/hestebøger, så de er rimelig korte og nemme at læse, men jeg vil gerne læse dem efter hinanden. Altså bliver det nok heller ikke i nærmeste fremtid, eftersom de ikke udgives længere og skal støves op brugt😛

Men ellers er dette alle mine ulæste bøger. Og der er jo slet ikke så mange som jeg troede!

10 meninger om “Nu med TBR-shelf

  1. Virkelig god ide! Jeg har også lidt stress over alle de bøger der står og venter på mig, men jeg kan ikke holde op med at købe flere. Måske skulle jeg gøre ligesom dig, og få dem samlet et sted😉

    1. Jeg forstår dig, jeg har godt nok også svært ved ikke at købe flere😛 Jeg må hele tiden minde mig selv om, at hvis jeg har for mange ulæste, så mister jeg lysten til at læse .. Og det er jo dumt! Men jeg prøver ihærdigt at gøre indhug i de ulæste her henover sommerferien😛

  2. Jeg har flere gange overvejet at lave en to-be-read.hylde, men jeg nænner ikke helt at skille de serier, hvor jeg kun er nået den første bog. Men i slutningen af året indfører jeg et ‘få-så-læst-alt-på-hylderne’-klausul, og så må vi se, om ikke det hjælper😀

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    1. Jeg har også gået længe og tænkt på det uden at få det gjort, af præcis samme årsag😛 Men nu er jeg glad for jeg gjorde det, jeg kan meget bedre overskue de ulæste bøger nu, og jeg føler mig ikke nær så presset😛

  3. Jeg har slet ikke plads til sådan et system. :S Og at opdele bøger og serier ville også irritere mig vildt. Haha.😛

    Til gengæld satte jeg mig jo for, her inden sommerferien, at jeg ville gøre kål på bare lidt af alle de ulæste bøger, især serierne, så der samlede jeg midlertidige stakke, for at få et overblik.🙂

    1. Det hjælper bare så meget med det overblik synes jeg, jeg kan meget bedre overskue det😛 Altså, efterhånden som min bogsamling vokser bliver jeg nok også nødt til at droppe idéen .. Men indtil videre går det😛

  4. Åh et fint system. Meget mere overskueligt! Jeg er efterhånden begyndt at klikke ind på Goodreads, når jeg skal beslutte mig for en bog at læse. Mine hylder derinde er langt mere overskuelige end mine ‘rigtige’ boghylder herhjemme. Suk.

Skriv et svar

