Anmeldelse: The Art of Lainey

• Forfatter: Paula Stokes
  • Antal sider: 374
  • Forlag: Harper Teen
  • ISBN: 978-0-06-223842-9
  • Læst: 25/6 til 27/6

“A satisfying and sweet story.” -Publishers Weekly

Soccer star Lainey Mitchell is gearing up to spend an epic summer with her amazing boyfriend, Jason, when he suddenly breaks up with her—no reasons, no warning, and in public no less! Lainey is more than crushed, but with help from her friend Bianca, she resolves to do whatever it takes to get Jason back.

And that’s when the girls stumble across a copy of The Art of War. With just one glance, they’re sure they can use the book to lure Jason back into Lainey’s arms. So Lainey channels her inner warlord, recruiting spies to gather intel and persuading her coworker Micah to pose as her new boyfriend to make Jason jealous. After a few “dates”, it looks like her plan is going to work! But now her relationship with Micah is starting to feel like more than just a game.

What’s a girl to do when what she wants is totally different from what she needs? How do you figure out the person you’re meant to be with if you’re still figuring out the person you’re meant to be?

The Art of Lainey var faktisk en rigtig, rigtig god bog, med en vældig spændende handling. Laineys kæreste, som hun har været sammen med i årevis, dropper hende pludseligt ud af det blå. Lainey er opsat på at få ham tilbage, koste hvad det vil. Hun er nemlig sikker på, at han er den eneste ene. Men er han nu også det? Jeg elskede hele den her idé med, at Lainey egentlig gerne vil have ham tilbage, men undervejs opdager, at det vil hun måske ikke alligevel. Jeg tror det er noget rigtig mange kan forholde sig til, det der med at blive droppet og egentlig gerne ville have ham tilbage.

Lad mig lige starte med at sige, at jeg vældigt godt kunne lide den her bog. Den er sød, fluffy og sommerlig, og jeg kan egentlig ikke som sådan pege fingre ad noget, som bogen manglede. Jeg var bare ikke wow’et af den, hvis i forstår hvad jeg mener? Den manglede et eller andet ekstra, som jeg ikke helt ved hvad var. Under alle omstændigheder er den alle tiders sommerbog.

Bogens hovedperson er Lainey, fodboldstjerne som arbejder på sin fars kaffebar, og som drømmer om et legat til et universitet med et godt fodboldprogram. Hun elsker makeup og lækre kjoler, og især elsker hun sin kæreste Jason. Nu lyder hun vældig overfladisk, men det er hun faktisk slet ikke når det kommer til stykket. Hun er venlig, hjælper andre, og man kan mærke at hun egentlig er en god person. Selvfølgelig er hun ikke en komplet goody two-shoes, hun har helt sikkert fejl, men jeg kunne virkelig godt lide at jeg kunne mærke hun var et ordentligt menneske.

Lainey har to veninder, Bee og Kendall. De to er så forskellige som man kan være, og den ene af dem er egentlig ikke rigtig værd at samle på, noget som bogen også handler lidt om. Eller rettere, den handler om at Lainey finder ud af hvem hun er, hvad hun står for, og hvilke værdier der betyder noget for hende. Det involverer et opgør med Jason, et opgør med den ene veninde, og et opgør med hende selv for at finde ud af, hvad hun egentlig gerne vil. Jeg synes Bee og Kendall gav rigtig meget liv til bogen, så den ikke “bare” kom til at handle om Laineys jagt på Jason. Bee er lidt mere indadvendt og knap så social som Kendall, og jeg kunne også godt lide at bogen ikke bare huhej udpeger Jason som jordens værste skodfyr. Der var ligesom flere sider til dem alle sammen.

Og så er der Micah. Oh. My. Gawd han er hot! Piercinger, hanekam, pjusket hår, sort tøj, årh jeg var solgt! Og så er han oven i købet alle tiders fyr. Ikke perfekt, men simpelthen bare dejlig. Og ligesom Lainey, et ordentligt menneske. Micah var helt klart en af de bedste ting ved den her bog, og jeg var bare solgt til stanglakrids. Han er en badboy af udseende med en god, venlig og romantisk fyr gemt indeni. Mums!

Ved nærmere eftertanke, så tror jeg, at det jeg egentlig manglede i bogen var, at komme til at lære personerne lidt bedre at kende. Føle mig tæt på dem og som om jeg er en del af historien. Jeg følte aldrig jeg kom helt ind i historien på en måde, nærmest som om jeg så en god film i stedet for at være en del af filmen – giver det mening?

Anyways, så er THE ART OF LAINEY en virkelig god, sød og fluffy sommerbog, som ikke bare handler om at få ek ekskæreste tilbage, men som også handler om at finde ud af hvem man er og hvad man står for. Og ham Micah der❤

2 meninger om “Anmeldelse: The Art of Lainey