Anmeldelse: Rebel Belle #1: Rebel Belle

• Serie: Rebel Belle #1
  • Forfatter: Rachel Hawkins
  • Antal sider: 345
  • Forlag: Putnam
  • ISBN: 978-0-399-25693-6
  • Læst: 30/5 til 1/6

Harper Price, peerless Southern belle, was born ready for a Homecoming tiara. But after a strange run-in at the dance imbues her with incredible abilities, Harper’s destiny takes a turn for the seriously weird. She becomes a Paladin, one of an ancient line of guardians with agility, super strength and lethal fighting instincts.

Just when life can’t get any more disastrously crazy, Harper finds out who she’s charged to protect: David Stark, school reporter, subject of a mysterious prophecy and possibly Harper’s least favorite person. But things get complicated when Harper starts falling for him—and discovers that David’s own fate could very well be to destroy Earth.

With snappy banter, cotillion dresses, non-stop action and a touch of magic, this new young adult series from bestseller Rachel Hawkins is going to make y’all beg for more.

Den her bog var intet mindre end fantastisk. Den var simpelthen så god altså! Underholdende, sjov, romantisk, spændende, og jeg kunne slet ikke stoppe med at læse igen. Jeg elskede mere eller mindre alting ved den her bog, og jeg har allerede lyst til at læse den igen. Og så en gang mere efter det. Det er sådan nærmest en sød contemporary med et splash af fantasy, og jeg elskede det.

Hovedpersonen er Harper Price, en rigtig southern belle. Hun er topstuderende, engageret i skolen, diverse kommiteer, nabolaget, vennerne og kæresten. Hun er Cheerleading Captain, og alles favorit til at blive valgt som Homecoming Queen. Hun er en rigtig stræber, på alle måder perfekt – lidt alá Hermione på en måde. Men derudover er hun også glad for mode, elsker makeup, og går i tårnhøje stilletter. Og nu tænker du sikkert, at hun er en værre uudholdelig kælling – men det er hun slet ikke. Hun er faktisk rigtig venlig, hjælpsom og generelt en god person, med gode hensigter.

Harper har simpelthen den sjoveste fortællestemme. De ting hun tænker er bare skidesjove, og man kommer så hurtigt til at holde rigtig meget af hende, fordi hun både er sød, sjov og samtidig har humor og også kommer med nogle skarper (og sjove!) kommentarer ind imellem. Jeg er simpelthen bare kæmpe fan af Harper, og det er så svært at sidde her og prøve at forklare hvorfor hun er så awesome. Men det er hun virkelig! Trust me! Det var så rart med en hovedperson der var så piget, men uden det blev uudholdeligt. Og grunden til, at det ikke blev uudholdeligt er, at hun ikke tuder over manglen på pudder i en presset situation, men i stedet tager hun sig sammen og sparker røv. Me like alot!

Historien handler egentlig om, at Harper ved et uheld kommer i besiddelse af superkræfter. Hun forstår ikke hvad det hele handler om til at begynde med, men efterhånden går det op for hende, at det involverer hendes ærkefjende nummer et: David Stark. Herefter følger en masse skide sjov ping-pong mellem de to, eftersom de absolut ikke kan lide hinanden og overhovedet ikke er tilfredse med situationen. Der er action, mystik og magi, humor og romantik, og i de helt rigtige mængder til at gøre bogen til en vinder for mig.

Romantikken følte jeg var overbevisende, sød og dejlig at læse om. Det er ikke insta-love hvor alting bare falder i hak og er perfekt, i stedet er det meget mere realistisk med problemer, spændinger og følelser der føltes virkelige. Jeg var fan, især fordi det ikke rigtig er en love triangle, og det var bare super sødt og romantisk og swoony.

David synes jeg i starten var en nar, men efterhånden varmede jeg bare SÅ meget op til ham som man kom til at lære ham at kende. Han var sød, vittig og intelligent, og jeg endte med at synes virkelig godt om ham! Resten af bogens personer følte jeg alle var sjove, skæve og anderledes, og de var alle samen virkelige – jeg følte, at de kunne have været virkelig personer, og at jeg vidste hvem de var og hvad de stod for, i modsætning til bare at være intetsigende bipersoner. Især Harpers tanter, dem elskede jeg!

Alt ialt kan man beskrive denne bog som sød contemporary med et hint af romance, kick-ass heltinde der også er piget, og en pokkers masse humor. Jeg elskede bogen, og hvis du ikke allerede har læst den, så kan jeg absolut anbefale den – især som sommerlæsning. Og jeg venter i længsel på toeren!

7 meninger om “Anmeldelse: Rebel Belle #1: Rebel Belle

1. Sine Olsen

Er den svær at læse på engelsk, nu hvor den ikke er blevet oversat🙂