Anmeldelse: Covenant #0.5: Daimon

10860399pink 3 stjerner



  • Titel: Daimon
  • Serie: Covenant #0.5
  • Forfatter: Jennifer L. Armentrout
  • Antal sider: 62
  • Udgivelse: 2011
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: Spencer Hill Press
  • ISBN: 978-0-9831572-5-0
  • Læst: 22/5 til 23/5

“Love in my world usually ended up with someone hearing ‘I smite thee!’ as she was cursed to be some lame flower for the rest of her life.”For three years, Alexandria has lived among mortals–pretending to be like them and trying to forget the duty she’d been trained to fulfill as a child of a mortal and a demigod. At seventeen, she’s pretty much accepted that she’s a freak by mortal standards… and that she’ll never be prepared for that duty.According to her mother, that’s a good thing.But as every descendant of the gods knows, Fate has a way of rearing her ugly head. A horrifying attack forces Alex to flee Miami and try to find her way back to the very place her mother had warned her she should never return-the Covenant. Every step that brings her closer to safety is one more step toward death… because she’s being hunted by the very creatures she’d once trained to kill.The daimons have found her.


 

DAIMON er den første bog i Covenant-serien. Eller rettere, novelle. Jeg har det ret stramt med noveller, tit synes jeg ikke de bidrager med noget som helst, og føles meget som om det hele går for hurtigt, fordi forfatteren har et begrænset antal sider at arbejde med. Det var også lidt tilfældet med DAIMON.

Jeg kan godt lide forfatterens skrivestil, og samtlige bøger jeg har læst af hende har fanget mig. Hun skriver meget levende synes jeg, sådan at man bliver en del af historien og bliver engageret i personerne og verdenen. Sproget i DAIMON var også fængende, og jeg følte at jeg blev draget ind i historien i løbet af en halv side.

Egentlig kunne jeg godt lide historien, Alex er Alex som hun hele tiden har været, og det var meget sjovt at læse om, hvad der skete med hendes mor. Men for at være helt ærlig, så behøver man ovrhovedet ikke at læse Daimon for at kunne begynde serien. Der bliver ikke forklaret ret meget af universet, og det der sker i den her bog bliver alligevel forklaret næsten lige så detaljeret i bog et. Den sidste tredjedel af novellen gav dog et slags indsigt i Alex’ følelser, som jeg ikke synes man fik i bog et, og det kunne jeg godt lide.

DAIMON er en meget sjov novelle at læse, hvis man er i gang med serien, men jeg synes ikke man behøver læse den som den første – eller læse den overhovedet – for at forstå det der skete forud for bog et. Men er man vild med serien, så synes jeg den er meget rar lige at få læst, også fordi den er underholdende, og man ser en side af Alex i den sidste del af bogen, som man ikke rigtig får set i bog et.

Skriv et svar

