Covers Fra Hele Verden #7: Starcrossed #1: Starcrossed

Når jeg keder mig, så sidder jeg på goodreads og kigger på andre udgaver af bøger jeg elsker. Synes det er så sjovt at se de forskellige covers, en bog kan blive udgivet med verden over. Der er altid både gode og dårlige, og nogen hvor man tænker: “eeh, hvad tænkte i på?”. Men helt ærligt, det er en af mine yndlingsbeskæftigelser.

Jeg har lånt alle billeder fra goodreads.com, og egentlig ville jeg gerne have skrevet lidt om hvor i verden hver cover var fra. Men eftersom nogle af dem er på et sprog jeg på ingen måde kan genkende, så opgav jeg lidt at prøve at finde ud af det 😛 De fleste af dem giver også lidt sig selv ud fra titlen, og nu er det jo også coveret og ikke sproget der er interessant. Men altså, i kan finde de forskellige covers på goodreads, hvis i gerne vil vide hvor de er fra.

Starcrossed-trilogien er en paranormal romance-serie baseret på græsk mytologi – nærmere bestemt fortællingen om Helena, den trojanske krig, Odysseus, Achilleus og så videre, tilsat græske guder. Vi møder for eksempel Hades. Anyway, eftersom den her bog er baseret på den skønne Helena, så er forsiderne primært smukke piger i flotte, græsk-inspirerede kjoler. Og det har jeg ikke spor imod, jeg eeelsker pæne kjoler, haha😀

starcrossed 1

starcrossed 2

starcrossed 3

Generelt synes jeg faktisk det er flotte covers. Jeg er ikke spor vild med nummer to i første række, den engelske paperbackudgave, og det er uheldigvis den jeg ejer😛 Jeg er til gengæld vild med det tyske cover, det er nummer tre i første række, og nummer tre i anden række, som er den svenske eller norske udgave (det kunne jeg ikke lige finde ud af, men norsk eller svensk er den i hvert fald). Nummer to i tredje række er ikke super køn, men jeg får sådan lidt en haunted-skæbne-fornemmelse fra den, som jeg egentlig godt kan lide.

10 meninger om “Covers Fra Hele Verden #7: Starcrossed #1: Starcrossed

      1. Narh, tror mere, det er fordi jeg tænker “starcrossed lovers” og så er det bare for meget ya-kliché-covers. Giver det mening?😀

  1. Anne Sofie

    Årh hvor spændende! Efter at have læst Amazonernes Ring af Anne Fortier har jeg været vild med idéen om en bog om Troja og den trojanske krig osv. Serien lyder vildt spændende – skal helt sikkert læses indenfor den næste fremtid!

    1. Altså, den er baseret på Troja og alt det der, men den foregår i nutiden. Det er noget at Helenas og de andre hovedpersonerns blodlinjer stadig kæmper den fejde, som startede med Troja. Og så er der nogle guder og noget involveret også😛

Skriv et svar

