Anmeldelse: Blood of Eden #3: The Forever Song

20570928
pink 4 stjerner



  • Titel: The Forever Song
  • Serie: Blood of Eden #3
  • Forfatter: Julie Kagawa
  • Antal sider: 393
  • Udgivelse: 2014
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Mira Ink
  • ISBN: 978-1-848-45289-3
  • Læst: 6/5 til 8/5

SPOILERS!

Vengeance will be hers.

Allison Sekemoto once struggled with the question: human or monster? With the death of her love, Zeke, she has her answer.

Monster.

Allie will embrace her cold vampire side to hunt down and end Sarren, the psychopathic vampire who murdered Zeke. But the trail is bloody and long, and Sarren has left many surprises for Allie and her companions – her creator Kanin, and her blood brother, Jackal. The trail is leading straight to the one place they must protect at any cost – the last vampire-free zone on Earth, Eden. And Sarren has one final, brutal shock in store for Allie. 

In a ruined world where no life is sacred and former allies can turn on you in one heartbeat, Allie will face her darkest days. And if she succeeds, her triumph will be short-lived in the face of surviving forever alone.

THE FINAL HUNT IS ON.

SPOILER SLUT


 

OBS! Denne anmeldelse kan indeholde spoilers fra de to tidligere bøger i serien, men indeholder ingen spoilers for denne bog.

Mand hvor havde jeg glædet mig til den her bog. Jeg elskede de to første bøger i serien, og jeg var super spændt på at finde ud af, hvordan det hele ville ende. Især i forhold til en kur, rabids og Zeke. Jeg synes helt sikkert bogen var både god og spændende, men jeg må indrømme, at den ind imellem blev lidt for åbenlys. Problemerne løste sig lidt for nemt.

Hele det her med Zeke for eksempel. Efter epilogen i sidste bog havde jeg allerede regnet ud, hvad der skulle ske – og jeg fik ret. Og det var bare aaaalt for åbenlyst, og det hele løste sig alt for nemt. Det synes jeg egentlig var det eneste problem med den her bog. På mystisk vis løser alt sig på en meget åbenlys og irriterende måde, der var ikke på samme måde den her følelse af plottwists og chok-scener. Generelt var bogen spændende, især fordi Sarren jo er fuldstændig blød i roen, og man derfor aldrig helt føler sig sikker på, hvad hans næste træk er.

Jeg kunne godt lide Allison i den her bog, ligesom jeg kunne i de tidligere bøger. Jeg synes hun er en god hovedperson, og forfatteren formår i den her bog at få os til at føle hendes smerte og tab, og måden hun reagerer  på var også overbevisende og troværdig. Jeg holdt af hende, jeg følte med hende, og selvom jeg nogle gange havde lyst til at ruske i hende og sige hun skulle tage sig sammen, så holdt jeg sgu af hende alligevel. I den her bog er jeg faktisk i tvivl om jeg synes bedst om Allison eller Jackal, for Jackal har bare den her ironi og arrogance, som jeg virkelig elsker. Han kommer med nogle skide sjove kommentarer, og hans væremåde generelt synes jeg egentlig var virkelig sjov.

Denne her bog har lige så meget uhygge, blod, indvolde og død som den foregående, og ligesom med sidste bog elskede jeg det. Stemingen er helt fantastisk dyster og dommedags-agtig, og jeg elsker den her følelse af kamp mod tiden og at menneskeheden er på kanten af udryddelse. En jaget, dyster stemning.

Nå, men det egentlige spørgsmål i forhold til den her bog må vel være, om det var en tilfredsstillende slutning? Og ja, det var det på rigtig mange måder. Jeg følte ikke der var nogen løse ender eller noget jeg ville ønske jeg havde fået svar på, jeg fik faktisk alle mine spørgsmål besvaret. Ja, jeg synes det gik for nemt, men generelt var jeg vældig tilfreds med slutningen. Jeg var underholdt hele vejen gennem bogen, slutningen var tilfredsstillende, og jeg fik svar på alle mine spørgsmål, hvilket jo er win!

 

Skriv et svar

