Anmeldelse: Blood of Eden #2: The Eternity Cure

ETERNITY_CURE_FRONT
pink 5 stjerner



  • Titel: The Eternity Cure
  • Serie: Blood of Eden #2
  • Forfatter: Julie Kagawa
  • Antal sider: 434
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Mira Ink
  • ISBN: 978-1-848-45185-8
  • Læst: 2/5 til 6/5

In Allison Sekemoto’s world, there is one rule left: Blood calls to blood 

She has done the unthinkable: died so that she might continue to live. Cast out of Eden and separated from the boy she dared to love, Allie will follow the call of blood to save her creator, Kanin, from the psychotic vampire Sarren. But when the trail leads to Allie’s birthplace in New Covington, what Allie finds there will change the world forever-and possibly end human and vampire existence. 

There’s a new plague on the rise, a strain of the Red Lung virus that wiped out most of humanity generations ago-and this strain is deadly to humans and vampires alike. The only hope for a cure lies in the secrets Kanin carries, if Allie can get to him in time. 

Allison thought that immortality was forever. But now, with eternity itself hanging in the balance, the lines between human and monster will blur even further, and Allie must face another choice she could never have imagined having to make.


THE ETERNITY CURE var en lang serie OMG-hvaaad-skete-der-lige-øjeblikke for mig. På den gode måde altså. Bogen har massser af plottwists, og de fleste af dem havde jeg overhovedet ikke set komme. Og der elsker jeg! Jeg elsker når jeg bliver overrasket, når bogen er uforudsigelig, og når plottet tager en drejning, man overhovedet ikke have set komme.

Jeg var virkelig imponeret over plottet. Lige som man tror man ved hvad der kommer til at ske, så kommer der et plottwists og alt det du troede du vidste bliver vendt på hovedet. Og det er simpelthen så fedt! Jeg elsker når der sker uforudsigelige ting, og jeg havde slet ikke set plottet gå i den retning som det gjorde. Men jeg elskede det! Bogen var bare generelt spændende, også de dele hvor der ikke nødvendigvis sker så meget. Man sidder hele tiden på kanten af stolen og må liiige læse en side eller to mere.

Jeg elsker, at den her serie er blodig og voldelig og uhyggelig. Der er blod, lig, indvolde og død over det hele, og jeg synes det er SÅ fedt. Det er med til at give den her dystopiske verden det dystre præg, som er virkelig fedt. Det føles virkelig som en verden, der er på randen af dommedag. Splatteren får lige et nyk opad i den her bog, og for nogen vil det måske være for meget, men jeg elskede det. Bogen er mørk, dyster, grum og ret uhyggelig.

Jeg kan rigtig godt lide personerne i den her bog. Jeg synes især, at ham som Allison teamer op med var vildt nice! Sjov, kynisk, ironisk og vittig. Sammen med Allison var han klart min yndlingskarakter. Og når man taler om solen, så kunne jeg rigtig godt lide Allison. Jo, hun bliver en smule vattet efter at de møder x, men helt ærligt. Han er jo ikke vampyr, ergo kan han ikke holde til at blive skudt i brystet/hygget i med sværd/bidt af rabids. Kanin var jeg også vild med, han havde sådan en god mentor-agtig aura til ham synes jeg. Lidt Gandalf-agtig på en måde.

Og slutningen. OMG! Den var fantastisk! Eller det vil sige, det var den indtil jeg læste epilogen. Den ødelagde det lidt for mig må jeg indrømme, men jeg var SÅ hooked på at gå i gang med bog 3 alligevel. Jeg elskede den her bog, jeg havde svært ved at lægge den fra mig, og jeg elskede personerne, Bogen var tilpas actionpræget, og fyldt med plottwists så man aldrig helt var sikker på, hvad der ville ske på næste side.

Skriv et svar

