Covers Fra Hele Verden #6: Morganville Vampires #1: Glass Houses

Når jeg keder mig, så sidder jeg på goodreads og kigger på andre udgaver af bøger jeg elsker. Synes det er så sjovt at se de forskellige covers, en bog kan blive udgivet med verden over. Der er altid både gode og dårlige, og nogen hvor man tænker: “eeh, hvad tænkte i på?”. Men helt ærligt, det er en af mine yndlingsbeskæftigelser.

Jeg har lånt alle billeder fra goodreads.com, og egentlig ville jeg gerne have skrevet lidt om hvor i verden hver cover var fra. Men eftersom nogle af dem er på et sprog jeg på ingen måde kan genkende, så opgav jeg lidt at prøve at finde ud af det 😛 De fleste af dem giver også lidt sig selv ud fra titlen, og nu er det jo også coveret og ikke sproget der er interessant. Men altså, i kan finde de forskellige covers på goodreads, hvis i gerne vil vide hvor de er fra.

Morganville Vampires er en serie som jeg både elskede og hadede. Jeg har læst samtlige 15 bøger, og mens de første seks var gode, gik det ned ad bakke derefter – for mig i hvert fald. I det mindste holdt de coverstilen hele vejen igennem, så de ser virkelig flotte ud på hylden😛 Seriens covers lider lidt under, at der ern vampyrserie – coverne er meget vampyr-agtige, i ved, mørk baggrund, rød skrift, lidt uhyggelig stemning. Min favorit er faktisk det danske, som jeg synes har flotte farver – og så er der en pige i pæn kjole😛

1

2

3

Det danske cover er nummer 2 i tredje række, og det er min favorit, men jeg kan faktisk også godt lide nummer 3 i anden række. Det råde hår ser fierce ud! Men ellers synes jeg mange af dem er for vampire-y, fuldmåne, flagermus og alt det. Lidt for kliche på en måde. Især nummer 1 i anden række synes jeg virkelig ikke om😛

6 meninger om “Covers Fra Hele Verden #6: Morganville Vampires #1: Glass Houses

  1. Jeg kan også bedst lide det danske. Synes også cover 2 i første række er meget pænt, men de skulle nok have undladt den der blodstribe i mundvigen. Men hold op hvor er der lavet mange frygtelige covers til den bog. Og det er da ærgerligt hvis den er god. Kunne aldrig drømme om at se en ekstra gang på bogen hvis den var med cover 1,3,4, eller 5, andet end hvis jeg havde fået en direkte anbefaling….. coverets magt🙂

  2. Jeg synes den danske er ok, mest fordi de holder stilen. Men nr. 2 og 3 i række 2 og nr. 1 i række 3 synes jeg faktisk er federe! Dog er det lidt pudsigt at hun er rødhåret på nr. 3 i række 2. Nu har jeg ikke læst bøgerne, men hvis 99 % af forsiderne siger sort hår, så gætter jeg på at hun er mørkhåret?😛

    1. Jeg kan faktisk ikke helt huske det, men jeg er sikker på hun ikke er rødhåret xD Og kan ikke komme i tanke om nogen rødhårede i den serie .. Meget mærkeligt😛

  3. Sjovt, jeg synes det danske cover er tudegrimt😛 Jeg er tilgengæld vild med det i midten på første række! Og nr 3 på anden række, hvem skal det forstille? Claire? Hun er da ikke rødhåret?

    1. Haha, det er sjovt so folk kan lide helt forskellige ting på covers😀 Nej, synes også det var sært, kan slet ikke komme i tanke om nogen rødhårede i den serie ..

Skriv et svar

