Anmeldelse: The Demon Trappers #2: Forbidden

• Antal sider: 418
  • Udgivelse: 2011
  • Forlag: Macmillan
  • ISBN: 978-0-330-51948-9
  • Læst: 18/4 til 19/4

Hell has a plan for Riley Blackthorne…

Riley’s beginning to think being a demon trapper isn’t all it’s cracked up to be. Her dad’s been stolen by a necromancer, her boyfriend’s gone all weird and she’s getting warm and fuzzy feelings for someone who’s got more secrets than the CIA. It’s tempting to give it all up and try to be normal, but that’s not an option with Hell watching her every move.

One mistake will cost her everything – and that’s the one she’s about to make…

———————————

FORBIDDEN var lige så god, hvis ikke bedre, end sin forgænger. Det hele bliver mere og mere mystisk, hvad er det lige Helvede har gang i?Hvad planlægger Lucifer? Hvad er det med Ori? Og Simon? Hvem er det der besøger ham og hvisker ting i hans øre? Og hvorfor kender alle dæmonerne Rileys navn?

Der sker rigtig meget i den her bog, og den var aldrig kedelig eller forvirrende. Jeg sad hele tiden og ventede spændt på det næste spor til de mange mysterier, og jeg blev aldrig skuffet. Ligesom med første bog elskede jeg følelsen af at sidde og forsøge at regne ud, hvordan det hele egentlig hænger sammen. Det gjorde bogen virkelig svær at slippe, og den var virkelig, virkelig spændende, helt frem til sidste side.

Der sker også rigtig meget med alle personerne i den her bog. Man kan mærke Riley blive mere og mere voksen og fornuftig, og knap så hovedløs, mens for eksempel Simon bliver en værre narrøv. Jeg kunne rigtig godt lide, at personerne ikke forbliver de samme efter de ting, de var igennem i første bog. Det gør dem nemmere at relatere til, og det giver også bogen et andet aspekt end bare action og mysterier. Bogen havde en god blanding af netop action, mysterie og karakterudvikling. Jeg endte faktisk med at holde af alle karaktererne på et eller andet plan, også selvom jeg nogle gange havde lyst til at kvæle Simon.

I forhold til romantikken i den her bog sker der også en hel masse. Der er stadig tre fyre i spil, men der er ingen af dem der kæmper om Riley på den måde. Det er mere en lidt naturlig romantik, alá Riley falder for en fyr, men det duer ikke, og så bliver hun interesseret i en anden efter et stykke tid, præcis som det ville være i den virkelig verden. Jeg tror det er lidt smag og behag hvad man synes om de her tre gutter, men jeg kunne godt lide, at de var så forskellige, havde forskellige holdninger og personligheder.

Historien fortsætter fra sidste bog, og rigtig meget af plottet fortsætter også. Der er stadig ikke rigtig nogen der ved, hvad det er Helvede går og planlægger, ligesom der heller ikke er nogen der kan finde ud af, hvorfor dæmonerne opfører sig så sært, og hvad alt det med vievandet egentlig handler om. Jeg elsker den her følelse f, at plottet fortsætter, at historien er den del af en større historie, ligesom det er tilfældet med Black Dagger Brotherhood.

Alt ialt en virkelig godt fortsættelse til serien, og jeg kan ikke vente med at få fingre i bog 3. Jeg fornemmer allerede, at serien bliver en af mine yndlings.

4 meninger om “Anmeldelse: The Demon Trappers #2: Forbidden

1. Hej. Jeg søger med lys og lygte efter de sidste to i True Blood serien. 12 og 13. Ved du hvor jeg kan købe dem billigst i bog form??
    Har overvejet at købe dem på e-bog også, men ved du om man kan printe sådan en ud??
    13,5, findes den kun på engelsk? Og ved du hvor jeg kan købe den??

For forhånd tak🙂

1. Hej Zenia – jeg ved faktisk ikke om man kan printe en e-bog ud:/ Men i ofrhold til hvor det er billigst, så bliver det nok ikke billigere end saxo.com eller boghandleren. De plejer at tage 199 for hver bog i True Blood-serien. Du kan prøve at sammenligne priser på http://www.bogpriser.dk/ og se, om de eventuelt kan fås billigere et sted. Hvis du er heldig, kan det være din lokale Stereo Studio har dem.
      Ja, 13.5 er kun på engelsk, i hvert fald indtil videre, og den kan købes her: http://www.bookdepository.com/After-Dead-Charlaine-Harris/9780425269510
      Håber det hjalp🙂

1. Mange tak for dit svar🙂