Covers Fra Hele Verden #5: The Grisha #1: Shadow & Bone

Når jeg keder mig, så sidder jeg på goodreads og kigger på andre udgaver af bøger jeg elsker. Synes det er så sjovt at se de forskellige covers, en bog kan blive udgivet med verden over. Der er altid både gode og dårlige, og nogen hvor man tænker: “eeh, hvad tænkte i på?”. Men helt ærligt, det er en af mine yndlingsbeskæftigelser.

Jeg har lånt alle billeder fra goodreads.com, og egentlig ville jeg gerne have skrevet lidt om hvor i verden hver cover var fra. Men eftersom nogle af dem er på et sprog jeg på ingen måde kan genkende, så opgav jeg lidt at prøve at finde ud af det 😛 De fleste af dem giver også lidt sig selv ud fra titlen, og nu er det jo også coveret og ikke sproget der er interessant. Men altså, i kan finde de forskellige covers på goodreads, hvis i gerne vil vide hvor de er fra.

Shadow & Bone er en bog, som jeg virkelig, virkelig elskede – og faktisk i sin tid kun købte, fordi coveret var pænt. Ahem. Cover Lover much? Anyway, så var det dengang den engelske(UK) paperbackudgave jeg faldt for, og det er stadig den jeg synes allerbedst om. De gav den i øvrigt også en anden titel, da den først udkom i england, mærkeligt nok. Det er den midterste i første række. De beholdt ikke coverstilen i UK for resten af serien, så nu passer mine bøger selvfølgelig ikke sammen – men jeg er (næsten) ligeglad, fordi den her udgave er SÅ pæn!

grisha 1

 

grisha 2

grisha 3

grisha 4

Der er faktisk rigtig mange pæne udgaver/oversættelser af den her, men min favorit er helt klart nummer 3 i fjerde række. Så fin! Og ellers er nummer 2 i anden række også virkelig flot. Jeg tror den eneste jeg ikke kan udstå er nummer et i 3. række. Synes farverne ser syrede ud..

8 meninger om “Covers Fra Hele Verden #5: The Grisha #1: Shadow & Bone

  1. Det er faktisk en af de serie, hvor jeg ikke synes at nogle af udgaverne er særlig pæne. Den allerførste har jeg dog lært at slå mig til tåls med😛

    1. Haha, det er sjovt som man kan have totalt forskellig coversmag😛 Er jo selv lidt en gris med glitter, glimmer, fancy farver og kjoler.. Noget som jeg har opdaget stort set alle hader på covers😛

Skriv et svar

