Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #9: Lover Unleashed

8723009pink 4 stjerner



  • Titel: Lover Unleashed
  • Serie: Black Dagger Brotherhood #9
  • Forfatter: J. R. Ward
  • Antal sider: 573
  • Udgivelse: 2011
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Piatkus
  • ISBN: 978-0-7499-5565-6
  • Læst: 26/3 til 4/4

ADVARSEL! Der findes spoilers fra de tidligere bøger i bagsideteksten, og anmeldelsen kan også indeholde spoilers fra de tidligere bøger.

In the darkest corners of the night in Caldwell, New York, a conflict like no other rages. The city is home to a band of brothers born to defend their race: the warrior vampires of the Black Dagger Brotherhood.

Payne, twin sister of the Vishous, is cut from the same dark, seductive cloth as her vampire brother. Imprisoned for eons by their mother, the Scribe Virgin, she finally frees herself – only to face a devastating injury.

Manuel Manello, MD, is drafted by the Brotherhood to save her as only he can – but when the human surgeon and the vampire warrior meet, their two worlds collide in the face of their undeniable passion. With so much working against them, can loce prove stronger than the birthright and the biology that separate them?

———————————————

Mand hvor jeg havde det svært med den her bog en overgang. LOVER UNLEASHED fortsætter stilen og plottet fra de tidligere bøger, og jeg er – som de fleste nok har regnet ud – rimelig meget fan af det univers og den historie, Ward har skabt omkring sine vampyrer. Jeg elsker, at stilen og stemningen er lidt mørk og rå, at der bliver bandet og svovlet og at der findes godt med hot romantik. Og action. Alt det indeholder bog 9 i serien også, ligesom sine forgængere.

Jeg elskede Payne! Jeg tror, hun er den karakter jeg har holdt allermest af gennem hele serien – næst efter Zsadist selvfølgelig. Jeg synes hun er den perfekte blanding af feminin og forsigtig, mixet med krigerprinsesse og masser af stædighed og vilje. Hun er også sjov – rigtig sjov faktisk, og hun er bare sådan en herlig person, som det er nemt at relatere til.

Eftersom alle bøgerne i serien er bygget op efter samme princip – vampyr møder sin eneste ene – så har Payne selvfølgelig også en eneste ene. Manuel Manello i det her tilfælde, en fyr som vi faktisk har mødt i en af de tidligere bøger. Ham havde jeg det lidt svært med i starten, jeg synes han talte og tænkte præcis som Butch – to alen af et stykke. Men han fik rimelig hurtigt sin egen stemme, og jeg endte med at være ret begejstret for ham. Han var en fin fyr! Modig og stædig, og en fyr, som vil gøre det rigtige.

Kærligheden mellem de to var skøn. Dels fordi de jo kommer fra to forskellige verdener, og det derfor er lidt forbudt, og dels fordi Ward virkelig formår at få den romantiske spænding op at køre. Man hepper på, at de får lov til at være sammen, og man hepper på dem mens de langsomt kommer ind på livet af hinanden.

Der var som sagt en overgang, hvor jeg virkelig var tæt på at opgive bogen. Vishous var simpelthen så urimelig og så led, at jeg næsten ikke kunne holde det ud. Han er Hellren til Jane, han har aflagt løfter til hende, og så behandler han hende på den måde, bare fordi tingene ikke kører efter hans hovede? Og hans måde at håndtere sine problemer på var virkelig dum. Det var lidt et til fælde af en mand, som overhovedet ikke kan finde ud af at håndtere noget som helst følelsesrelateret, og derfor opfører sig som jordens dummeste skid. Det var ikke fordi jeg ikke kunne forstå, at han følte som han gjorde. Men han har kendt Payne i sådan cirka ti timer, mens han har kendt Jane meget længere, og påstår at han elsker hende højere end sig selv. Pfft. Hvad med om du viste det kammerat?

Nå, men Vishous kom heldigvis til fornuft, og jeg endte med virkelig at synes godt om bogen. Jeg elskede Payne, og hende og Manello var virkelig søde sammen. Derudover kunne jeg godt lide den nye trussel der dukkede op i den her bog – jeg forudser masser af action og politiske problemer i de fremtidige bøger. Jeg er absolut ikke træt af den her serie – jeg vil have mere Black Dagger Brotherhood!

 

Skriv et svar

