Dårlige nyheder – Amazon, du er en *biiip*

De fleste af jer ved det sikkert – man kunne før i tiden på free super saver delivery på alle ordrer til Danmark, så lange man købte for over 25£. Det synes amazon så ikke man skulle have mere. Så fra i går (de sendte først infomail om det i dag – det kan man da kalde dårlig service) er det ikke længere muligt at få fri fragt til Danmark – overhovedet. I stedet betaler man 6.4 £ per pakke + 1.10 £ per kilo. Det er godt nok røvdyrt!

For at være helt ærlig er jeg mega træt af det. Jeg køber fra Amazon, selvom Bookdepository tit er lidt billigere, fordi jeg kan få fri fragt og forholdsvis hurtig levering. Med Amazon tager det cirka en uge, mens Bookdepository er tre uger om det – OG de sender for det meste alle bøger i en pakke hver.

Summa sumarum kan man altså ikke længere få fri fragt på Amazon, og jeg kommer derfor aldrig til at bestille derfra igen. Jeg gider simpelthen ikke betale så meget i fragt. Nul putte. Men øøøøv jeg er træt af det ..

Nogen der kender andre gode online webshops der sælger bøger og som har rimelig fornuftige priser?

14 meninger om “Dårlige nyheder – Amazon, du er en *biiip*

  1. Jeg er begyndt at købe på amazon via bookepository – altså, på amazons hjemmeside men fra tbd som sælger. Det er billigere end bare tbd.

  2. Jeg synes også, det er irriterende. Min ægtefælle lader dog til at være ganske tilfreds med det, for han hader Amazon (pga. deres dårlige arbejdsvilkår og ringe behandling af deres ansatte)… hvilket jo sådan set bør være grund nok til at droppe Amazon helt. Jeg kan dog ikke lade være med at kigge hos dem ind imellem, for de har altså skruet en rigtig god netbutik sammen… *sigh*

    Mvh.
    Den lille Bogblog

      1. De fik så vidt jeg husker en ordentlig omgang i pressen sidste år.

        Jeg overvejer fremover at købe via Wordery (engelsk onlineboghandel), der sælger gennem Play.com – de har et ret stort udvalg af bøger.

        Mvh.
        Den lille Bogblog

  3. Det kan egentlig ikke hidse mig op at de fjerner den fri porto (selvom det da er røvbelastende) men jeg synes det er helt exceptionel dårlig service at sende en mail ud dagen EFTER det træder i kraft! Der havde det dæleme været god skik lige at skrive et par dage i forvejen, og advare folk. Det tror jeg faktisk også at de kunne have reddet en del af irritationen og surheden på. For så havde folk da fået en “advarsel” og kunne nå at lave en sidste fri ordre hvis de ville. Det havde jeg da selv gjort evt. Og kunne godt have overvejet at komme tilbage igen senere – Trods betalingen. Nu er jeg bare småsur og gider ikke bestille der.

    BD synes jeg så sjovt nok aldrig er billigere end Amazon. Alle gange jeg har tjekket en bog, har de været nogle pund dyrere, men deres fri porto redder dem nok i dette tilfælde, så jeg regner med at bruge dem fremover.🙂

    1. Ja! Det var jeg virkelig sur over! Altså helt ærligt, synes de ikke det er vitigt nok til at man måske liiige skulle informere sine kunder FØR det træder i kraft? Amen altså ..
      Tror også jeg bliver bookdepository-pige, eller måske bookoutlet .. Det er rimelig billige bøger selv med fragt fra USA ..

      1. Jeg har kigget lidt på Bookoutlet, men tør ikke bestille derfra, da der sandsynligvis kommer told og PostDK-gebyr oveni. Man kan være heldig, at pakken ikke bliver taget i tolden – men den risiko tør jeg ikke løbe.

        Mvh.
        Den lille Bogblog

      2. Jeg mener ikke, der er toold på bøger, men jeg spørger lige min mutter – hun arbejder for SKAT😛 Men der kommer selvfølgelig VAT og fragt oveni ..

  4. Kathrine

    Jeg blev godt nok også skuffet over at læse, at de stopper gratis fragt! Så er det slut med at købe andet end e-bøger fra Amazon.
    Jeg er begyndt at købe fra abebooks.co.uk – Man skal lige tjekke porto, inden at man køber, men ellers synes jeg, at bøgerne har en hel fair pris.

    1. Gitte

      Altså, jeg sendte engang nogle bøger til dk fra usa, og der kom der masser af dejlig told på. Og mener da også, at Rikke har fortalt om told når hun har købt bøger direkte fra barnes and nobles i USA. Tror det med ingen told på bøger er en skrøne – ellers er jeg da i hvert fald blevet snydt :p

Skriv et svar

