Om at vente på en serie

Der findes jo ikke super mange enkeltstående bøger inden for YA paranormal eller fantasy. Faktisk er det nærmest kun Contemporary der gør sig i dét. Det betyder jo, at man skal gå og vente på de næste bøger i serien/trilogien.

Og det er jeg virkelig dårlig til. Faktisk vil jeg helst ikke købe bøgerne, før hele serien er udgivet og komplet – eller i hvert fald det meste af den. tag ny Mara Dyer-trilogien. Jeg vil SÅ gerne læse den første bog, alle siger fantastiske ting om den, og den lyder bare SÅ spændende. Men jeg har alligevel ventet med at købe den, fordi jeg gerne vil købe dem alle tre samlet.

Jeg er nemlig en af dem, som er herre ringe til at huske, hvad der sker i bøger. Så går det et år mellem jeg læser etteren og toeren, så kan jeg jeg ikke rigtig huske hvad der skete i etteren – og det er altså ikke særlig fedt! Så kan jeg jo genlæse etteren, jovist, men det er bare ikke helt det samme – og jeg får også lidt stress over at skulle læse etteren igen, hvis jeg ikke rigtig “føler” for det, hvis det giver mening?

Jeg synes også jeg får lidt stress af at være i gang med en masse serier på én gang, især i forhold til når jeg skal købe nye bøger. Jeg vil jo gerne gøre mine serier færdige, især hvis jeg synes de foregående bøger var gode, men så bliver der bare ikke plads til så mange bøger i amazon-kurven, når man skal købe sequels til de 538902 serier man har gang i. Og jeg vil jo også gerne i gang med nye serier og opdage nye fantastiske bøger. Ihh!

Jeg kæmper tit en indre kamp med mig selv om, hvorvidt jeg skal vente til alle bøger er udkommet eller om jeg skal købe dem der er udkommet og så være nødt til at vente på den/de sidste. Jeg er måske lidt mærkelig ..

2 meninger om “Om at vente på en serie

  1. Det er sjovt for jeg plejede virkelig også at have det sådan. Akkurat ligesådan. Men i det seneste år, kan jeg egentligt meget godt lide små pauser mellem serierne. Game of Thrones læser jeg endda bevidst ikke efter hinanden, for jeg kan ikke helt overskue det. Jeg kan godt lide de små læseafbræk🙂

Skriv et svar

