Covers Fra Hele Verden #1: Hunger Games

Når jeg keder mig, så sidder jeg på goodreads og kigger på andre udgaver af bøger jeg elsker. Synes det er så sjovt at se de forskellige covers, en bog kan blive udgivet med verden over. Der er altid både gode og dårlige, og nogen hvor man tænker: “eeh, hvad tænkte i på?”. Men helt ærligt, det er en af mine yndlingsbeskæftigelser.

Jeg har lånt alle billeder fra goodreads.com, og egentlig ville jeg gerne have skrevet lidt om hvor i verden hver cover var fra. Men eftersom nogle af dem er på et sprog jeg på ingen måde kan genkende, så opgav jeg lidt at prøve at finde ud af det😛 De fleste af dem giver også lidt sig selv ud fra titlen, og nu er det jo også coveret og ikke sproget der er interessant. Men altså, i kan finde de forskellige covers på goodreads, hvis i gerne vil vide hvor de er fra.

Og så tror jeg bare vi springer ud i det:

hunger games1

 

hunger games2

 

hunger games3

 

hunger games4

 

hunger games5

 

Der er egentlig rigtig mange pæne, men kan især godt lide den første udgave af den danske oversættelse – det er den mørkeblå i sidste række, og det kinesiske(tror jeg det er), også på sidste række.

6 meninger om “Covers Fra Hele Verden #1: Hunger Games

  1. Sikke et sjovt indlæg. Jeg synes virkelig også det er sjovt at se forskellige covers. Synes nummer 3 på tysk er virkelig, virkelig flot! Og hvor er det mærkeligt at forfatterens navn er stavet anderledes på cover 6… Det troede jeg ikke man gjorde.

    1. Jeg tror måske den med det anderledes navn er de finske udgave, og det er vist noget med måden de opfatter ord/lyde på.. Men alligevel, det er egentlig sært at de får lov😛 Ja, synes også nummer 3 er virkelig flot! Hvis den danske udgave så sådan ud, havde jeg læst den meget tidligere end jeg gjorde😛

  2. Ej hvor sjovt at du kom med sådan et indlæg. For jeg har selv gået og tænkt på at lave sådan et. Jeg synes at de fleste af dem er ret fine. Men jeg er helt vild med vores eget første udgave. Nr 1,2,5 15 er jeg også ret vild med🙂

Skriv et svar

