Anmeldelse: Breathless #1: Gnist

11fcb3a1c277bd57d305075686192fc0pink 4 stjerner



  • Titel: Gnist
  • Serie: Breathless #1
  • Forfatter: Maya Banks
  • Antal sider: 382
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: Rush
  • Forlag: Pretty Ink
  • ISBN: 978-87-638-2913-7
  • Læst: 06/11 2013 til 20/2 2014

GNIST ER EN EROTISK BOG, OG BAGSIDETEKST OG ANMELDELSE KAN INDEHOLDE STØDENDE ORD.

Gabe, Jace og Ash er tre af landets rigeste og mest magtfulde mænd. De er vant til at få alt, hvad de vil have. For Gabes vedkommende er det at virkeliggøre en bestemt fantasi med en kvinde, der tidligere var en forbuden frugt. Nu er hun moden …

Da Gabe Hamilton ser Mia Crestwell træde ind i festsalen til åbningen af hans ny hotel, ved han, at han vil havne i helvede for det han har i tankerne. For Mia er hans bedste vens lillesøster. Men hun er ikke længere så lille. Og Gabe har ventet i lang tid på at følge sin længsel.

Gabe har været hovedperson i Mias fantasier, siden hun var teenager. Ja, Gabe er 14 år ældre end hende – og hvad så? Mia ved godt, at han er langt over hendes niveau, men hendes længsel efter ham er bare blevet stærkere med tiden. Nu er hun voksen, og der er ikke længere noget, der holder hende fra at reagere på sit inderste begær.

Da Gabe trækker hende ind i sin dunkle verden, indser hun, at der er meget, hun ikke vidste om ham. Deres forhold bliver intenst og besættende. Men da deres hemmelige erotiske rejse udvikler sig til noget langt dybere, risikerer de en afsløring af deres affære – og et forræderi, der går langt tættere på end nogen af dem havde forudset.

——————————————————–

Okay, det tog mig hundrede år at læse den her bog. Som i måneder. GNIST var altså overhovedet ikke en dårlig bog (tværtimod), men jeg havde bare så svært ved at blive fanget af den. De første 50 sider fik mig ligesom ikke involveret i historien, og jeg følte det egentlig var en meget lang intro til resten af bogen. Jeg brugte de meste af tiden på at læse en side her og en side der, og kom egentlig ikke nogen vegne.

Men så blev jeg lige pludselig fanget. Rigtig, rigtig fanget. Jeg læste bogen færdig på to dage, og jeg elskede den! Jaja, konceptet er jo ikke nyt, hvis man har læst erotik før. Rig, dominerende mand vil have ung, uprøvet kvinde, hun tøver, han overtaler hende, efterfulgt af hot sex, hvorefter en eller anden konflikt opstår. Det er cirka det samme overall plot som i Fifty Shades of Grey-serien, men GNIST er bare SÅ meget bedre.

GNIST har et helt andet niveau af indlevelse når man kommer igennem de første kapitler. Jeg var virkelig investeret i historien, både fra Gabes og Mias synspunkt. At lade dem begge fortælle historien på skift var virkelig genialt, og jeg nød hver deres stemme og det, de bragte ind i historien. Der er en romantik og en spænding imellem de to, som holdt mig på kanten af stolen hele bogen igennem. Jeg følte med Mia, jeg forstod hende, men jeg forstod også Gabe og hans følelser.

Egentlig ville Gabe jo være den type fyr jeg absolut ikke kan lide. Kontrollerende, skal bestemme hele tiden, skal give Mia lov til at gøre forskellige ting, og kommanderer rundt med hende. Men helt ærligt, så faldt jeg lidt for ham gennem bogen. Gennem hans synspunkt forstod jeg ham, forstod hvorfor han gjorde som han gjorde. Han var faktisk ret hot, ahem😛 Mia elskede jeg! Hun er ikke overdramatisk eller alt for tøset, men hun er heller ikke en rødstrømpe der går helt i spåner over det Gabe siger og gør. Jeg synes hun var en stærk, moden kvinde, men også en kvinde som ender med at være forelsket, og gøre ting hun måske ellers ville have sagt nej til.

Og så må jeg bare nævne det: virkelig, virkelig god slutning!

Altså, GNIST var virkelig sløv at komme i gang med for mig, men da jeg først kom i gang og blev fanget, så var jeg til gengæld også helt og aldeles fanget. GNIST var virkelig god, der var både hot sex, romantik og spænding i passende mængder, og jeg glæder mig til at læse næste bog i serien.

Skriv et svar

