Anmeldelse: Løvindens Sang #2: I Gudindens Hånd

• ISBN: 978-87-588-1258-8
  • Læst: 11/2 til 15/2 2014

Alanna er blevet væbner hos Prins Jonathan – en af de få der kender sandheden om hvem hun er.

Hendes magiske evner vokser stadig, og hun er den eneste der kan gennemskue den ærgærrige hertug Rogir, prinsens fætter.

Alanna kommer i livsfare, da hertugen sætter sin onde plan i værk …

——————————————

Jeg syntes meget bedre om den her bog end jeg gjorde om den første. Ikke fordi etteren var dårlig, men jeg synes den bar meget præg af, at Alanna var så ung. Her i bog 2 er Alanna blevet noget ældre, og det synes jeg klædte bogen virkelig godt. Jeg kunne ligesom bedre forholde mig til hende.

Jeg kan faktisk rigtig godt lide Alanna. Jeg synes hun er en rigtig god og realistisk heltinde. Jeg elsker, at hun på ingen måde er perfekt, men har masser af fejl. Hun er retfærdig, men stædig. Hun bliver tisfornærmet over meget små ting, men hun er modig og ved hvad loyalitet er. Hun opfører sig ind imellem som en forkælet møgunge, men samtidig er hun også ansvarsbevidst og kender sin pligt. Skide god kombi hvis i spørger mig. Vi ved jo alle sammen godt at perfekte mennesker ikke findes.

Historien er fortalt på en lidt sjov måde, ligesom i den første bog. Bogen er ikke specielt detaljeret, men fortæller mere små bidder af en samlet historie. Så det er sjældent du får at vide hvad Alanna foretager sig i løbet af en dag eller en måned, hvis det ikke er noget spændende eller relevant. Og nu lyder det jo som om at historien er usammenhængende, men det er den slet ikke. Faktisk hænger det hele rigtig godt sammen, historien er spændende og ind imellem bliver den en pageturner. Så det er egentlig mere en fortællestil man lige skal vende sig til. Jeg er i hvert fald fan.

Der begynder også at ske noget på romantikfronten i den her bog, og jeg elsker at det ikke bliver lagt ud som et traditionelt trekantsdrama, hvor der er instalove og du-er-den-eneste-ene med det samme. I stedet var det en helt naturlig (og spændende, haha) udvikling af følelser. Jeg kan også godt lide den måde det bliver fortalt på – at det slet ikke er det historien egentlig handler om, så derfor hører man ikke kun om det, men også om alt muligt andet vigtigt – såsom loyalitet og venskab.

Alt ialt var den her bog en vinder for mig. Spændende og frisk, og selvom jeg skulle vænne mig til måden historien var fortalt på, så var jeg virkelig godt underholdt.

2 meninger om “Anmeldelse: Løvindens Sang #2: I Gudindens Hånd

1. Hehe viste bare du ville kunne lide de bøger😀,men ja den første er hun ik ret gammel så den kan godt virke lidt ude for vores aldre men synes samtidet ik at bogen kunne undværes,for man lære Alanna osv at kende på godt og ondt i den bog… og ja resten af bøgerne bliver kun bedere og bedere og os de andre bøger hvor der kommer andre hovedroller men hvor Alanna stadig er med i baggrunden..