Anmeldelse: Haunting Emma #2: Forræderi

df859811728521f35c6af287a8f3f401pink 3 stjerner



  • Titel: Forræderi
  • Serie: Haunting Emma #2
  • Forfatter: Lee Nichols
  • Antal sider: 292
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: Betrayal
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 978-87-588-1063-8
  • Læst: 6/2 til 11/1 2014

SPOLIERS AHEAD

Emma får skylden for Cobys død. Og Bennet som hun elsker forlader hende.

Midt i dette kaos må hun koncentrere sig om at bekæmpe Neos. Men han er hele tiden et skridt foran…

Til sidst må Emma indse, at en af hendes allernærmeste forråder hende. Men hvem?

———————————————–

FORRÆDERI var en god bog – ret god faktisk. Den nåede ikke helt samme niveau som etteren, men jeg var egentlig rigtig god underholdt.

Vi starter lige efter, at etteren sluttede. Coby er død, og der er mange, der bebrejder Emma for det. Hun må udstå en masse hårde ord og hård behandling, uden at være i stand til at fortælle sandheden. Normale mennesker tror jo ikke på spøgelser. Samtidig er Neos på krigsstien, og Knell vil også gerne tale med Emma.

Lad os starte med Cobys død. Her var en af de ting, jeg havde det lidt svært med. Jo, Emma er da ked af det, men jeg følte bare hun burde være meget mere ekd af det. Coby er død, og selvom det ikke var hendes skyld, så var hun en medvirkende faktor. Burde man så ikke have det virkelig skidt? Hun var ked af det, men slet ikke så meget som jeg egentlig mente hun burde. Sorry Emma.

Ellers var Emma egentlig rigtig fin. Hun kæmper med en masse forskellige konflikter, og jeg følte hun var en rigtig fin hovedperson. Hun er kommet langt siden starten af første bog, og jeg synes især hun udviklede sig og blev mere moden gennem den her bog. Hun har stadig humor, og hun er stadig den samme person, bare mere ansvarsbevidst og klar over hendes værdier og hvad der står på spil hen mod slutningen af bogen.

Bennet er en, man ikke ser så meget til gennem FORRÆDERI, men forfatteren formår at bevare den romantiske spænding, som også var der i første bog. Det er ikke vildt swoony eller fluffy, men det er heller ikke bare en gang “åh jeg savner ham kommer han snart tilbage?” om og om igen. Og endnu bedre: ingen trekantsdrama.

Der introduceres flere nye personer i den her bog, som jeg syntes ret godt om. Samtidig er personerne fra den forrige bog stadig med, og jeg elsker spøgelsernes personlighed – især Libertineren. Han er bare nice!

Plottet var rigtig spændende. Der sker hele tiden noget, og mysteriet om hvad Emmas forældre foretager sig, hvad Neos er ude p, og hvem forræderen bliver mere og mere intenst. Jeg elsker følelsen af ikke kan kunne holde op med at læse, fordi man bare må finde ud af hvordan det hele hænger sammen. Der var dog en enkelt ting ved plottet jeg synes var lidt mystisk: Knell-organisationen er noget der har været mystificeret lidt gennem den første bog. Sådan lidt uh hvem er de, hvad vil de, hvad er de for nogen? Her i toeren skal Emma endelig møde Knells overhovedet – og det var bare sådan et antiklimaks. Ind, kamp, ud igen, og det var så det. Ikke mere Knell. Det var lidt fesent synes jeg.

FORRÆDERI var en god toer til serien. Nogle mysterier løses, andre udvikler sig og der opstår nye, samtidig med at der skete en del vilde ting jeg bare slet ikke havde forudset. Bogen var fængende og spændende, men den manglede ligesom et eller andet som jeg ikke helt kan sætte fingeren på. Jeg glæder mig super meget til at læse afslutningen på serien, og finde ud af hvad der sker med Emma og Bennet.

2 meninger om “Anmeldelse: Haunting Emma #2: Forræderi

  1. Mia Cecilie

    En ting der virkelig irriterer mig: staves forræderi med et eller to d’er? For synes det ser forkert ud med to som på forsiden…

Skriv et svar

