Anmeldelse: Angel #3: Angel Fever

17558838pink 2 sjerner



  • Titel: Angel Fever
  • Serie: Angel #3
  • Forfatter: L. A. Weatherly
  • Antal sider: 566
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Usborne Young Adult
  • ISBN: 978-1-4095-2239-3
  • Læst: 19/1 til 24/1

Willow and Alex are mankind’s only hope. With the world in ruins, the angels are enslaving humanity, moving survivors into camps where they devour their energy, causing slow but certain death.

Training a new team of Angel Killers, Alex and Willow’s love grows stronger than ever – and success is almost within their grasp. But when Willow senses a terrifying shift in the angels powers, Alex is forced to embark on a deadly solo mission. Now Willow is left to defeat the angels with Seb, and she has no idea if Alex is ever coming back…

———————————————

Den her bog var en meget blandet landhandel. Den skifter fra at være intetsigende grænsende til at være kedelig, alt for sukkersød, og rå og virkelig, virkelig god. Bogen starter ud med at være temmelig kedelig. Der sker absolut ingenting med noget som helst, og da der endelig gør, så opfører Willow sig som om hun ikke ejer en hjerne. Jeg kunne ikke rigtig connecte med personerne, og jeg følte det hele var meget overfladisk, og det i kombination med at der ikke skete noget som helst interessant gjorde udslaget. De laver cirka det samme s0m de brugte 500 sider på i bog 2. Let’s move on shall we?

Men så begynder der rent faktisk at ske interessante ting. Der kommer et par plottwists, og så sker der virkelig noget: Willow tror, Alex er død (af årsager jeg ikke vil spoile), og hun sørger virkelig. Det var den absolut bedste del af bogen, fordi Willow lige pludselig bliver virkelig, og hendes følelser var rå og skar lige til benet. Pludselig går hun fra at være overfladisk og kedelig til at være levende og interessant.

Herefter går det jævnt ned ad bakke. Plottet giver mindre og mindre mening, og slutningen var virkelig mærkelig. Eller nej, det var ikke selve konceptet eller idéen der var noget galt med, det var måden det blev fortalt på. Meget forhastet, og jeg kunne ikke rigtig se handlingen for mig mens jeg læste.

Det der egentlig er problemet med den her bog er, at forfatteren bruger så mange clichéer. Personerne siger og gør det helt rigtige ting på de rigtige tidspunkter, og det føles så opstillet og kunstigt. Meget af det føltes ikke som noget, folk ville have sagt i virkeligheden. Og så siger de “Oh God”, “Jesus” og “God” HELE TIDEN! Argh! Hold nu kæft hvor var jeg træt af det, og det blev overhovedet ikke bedre af, at det blev sagt i mærkelige sammenhænge, hvor det bare ikke passede ind. Jeg kastede med bogen to gange mens jeg læste, fordi jeg blev så sur over, at de lød så dumme når de sagde noget xD

Noget af det positive ved bogen var det, englene gør ved menneskene – som jeg ikke vil spoile😛 Men uh, de engle er godt nok nogle lede sataner (høhø), og de har absolut ingen samvittighed.

ANGEL FEVER havde både gode og dårlige passager, men desværre flest af de dårlige. Sproget var heller ikke min kop te, og i det hele taget virkede personer stive, opstillede og ikke specielt virkelige. Bogen savnede liv. Bogen afslutter egentlig trilogien rigtig godt, men slutningen var forhastet og var svær at leve sig ind i.

Skriv et svar

