Anmeldelse: The Grisha #2: Siege and Storm

14061955

pink 5 stjerner

 

 

  • Titel: Siege and Storm
  • Serie: The Grisha #2
  • Forfatter: Leigh Bardugo
  • Antal sider: 381
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Indigo
  • ISBN: 978-1-78062-113-5
  • Læst: 21/12 til 25/12 2013

Darkness never dies.

Hunted across the True Sea, haunted by the lives she took on the Fold, Alina must try to make a life with Mal in an unfamiliar land. She finds starting new is not easy while keeping her identity as the Sun Summoner a secret. She can’t outrun her past or her destiny for long.

The Darkling has emerged from the Shadow Fold with a terrifying new power and a dangerous plan that will test the very boundaries of the natural world. With the help of a notorious privateer, Alina returns to the country she abandoned, determined to fight the forces gathering against Ravka. But as her power grows, Alina slips deeper into the Darkling’s game of forbidden magic, and farther away from Mal. Somehow, she will have to choose between her country, her power, and the love she always thought would guide her–or risk losing everything to the oncoming storm.

———————————————

W. A. U. W. Den her bog var intet mindre end fantastisk. Sindssygt god, så god at jeg ikke ville have den skulle slutte, men samtidig længtes efter at se hvad der skete. Det var den type bog, hvor jeg sad og ønskede at der var meget mere af den, fordi den var SÅ god.

SIEGE AND STORM er ikke en specielt lang bog, knap 400 sider. Men når man sidder og læser den, så føles det som om den er meget længere. Det føles som om man er i universet i laaang tid, fordi historien strækker sig over lang tid, men samtidig føles det som om man kommer mega hurtigt igennem dem. Det er lidt svært at forklare, men det er den samme følelse jeg har når jeg læser Harry Potter, og det er den mest fantastiske følelse.

Handlingen var brilliant. Der skete hele tiden noget, samtidig med at man også får små dagligdags detaljer, såsom hvad de spiste til morgenmad eller hvad de laver når de ikke laver plotrelaterede ting. Jeg elsker det, for det giver sådan en god indlevelse i universet og personerne. Plottet var fantastisk, lige som man tror man har regnet det ud, så kommer der et eller andet vildt plottwist, og jeg sad på kanten af stolen hele vejen igennem, fordi jeg ikke anede hvad det ville ende med.

Persongalleriet er helt fantastisk. Ja, jeg siger ordet fantastisk rigtig meget i den her anmeldelse, lev med det 😛 Personerne er hver især så herlige og anderledes og godt fortalt, så man kan identificere sig med hver og en af dem, og gerne vil vide mere om deres liv, hvad de kan lide g ikke lide – selv de mindre gode personer ville jeg have mere af. Alina og Mal er skønne, men ud mine absolutte favoritter er the Darkling og Sturmhond. GUD hvor jeg elsker de to, de her SÅ herlige! Sturmhond tog mig med storm, og jeg er måske en smuuule lun på ham. Erhm, meget xD. Man kan ikke andet end falde for ham, han er simpelthen skøn!

Universet er SÅÅÅÅ fantastisk, levende og virkelig og opfindsomt og jeg vil også være en Grisha! Jeg blev endnu mere draget ind i verdenen end jeg gjorde i første bog. Den er så levende og farverig, og jeg sad hele tiden og ønskede lidt at jeg var en del af den. Jeg elsker alle de små detaljer, mytologien og helgenerne, magien og de politiske aspekter, og sådan noget som at det de spiser passer til universet. Jeg elsker Ravka, og jeg synes the Shadow Fold er en brilliant idé. Og Volkra? Gyyyys! Men på den skræmmende måde, som stadig er god, hvis i forstår.

Egentlig er der ikke så meget mere at sige om SIEGE AND STORM, andet end har du læst etteren, så kom i gang med den her. Etteren når den ikke til sokkeholderne. Og har du ikke læst Grisha-serien endnu? Kom i sving, den er Så god! Den har fået permanent plads på favorit-hylden.

Skriv et svar

