Anmeldelse: Blodets Bånd #1: Vildveje

17736471pink 2 sjerner




  • Titel: Vildveje
  • Serie: Blodets Bånd #1
  • Forfatter: Amanda Hocking
  • Antal sider: 287
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Dansk
  • Originaltitel: My Blood Approves
  • Forlag: Carlsen
  • ISBN: 978-87-11-39695-7
  • Læst: 14/12 til 17/12

Som så mange andre teenagere dribler syttenårige Alice omkring og prøver at klare sig nogenlunde gennem highschool, mens hun halvhjertet fordriver tiden med sin veninde, Jane, og med noget mere overbevisning tager sig af sin lillebor, Milo. Men hendes liv skifter fuldstændig kurs, da hun en aften møder den sjove og charmerende Jack.

Alice forstår ikke helt, hvad det er ved Jack, som gør ham så tiltrækkende, og heller ikke hans besynderlige livsstil, men de bliver hurtigt venner. Og måske også lidt mere end det.. I hvert fad indtil hun møder Jacks bror, Peter.

Et enkelt blik fra Peter er nok til at indfange Alice fuldstændig, og hun kan slet ikke tænke klart, når han er i nærheden. Og det til trods for, at han tydeligvis ikke kan fordrage hende eller ønsker hende i nærheden.

Alice er klar over, at Jack og Peter og deres familie ikke er som alle andre. Men præcis hvad der er med dem, er hun ikke helt klar over. Heller ikke hvor stor en rolle hun kommer til at spille for familiens fremtid – fanget som hun er mellem to brødre, der hver især gør krav på hende…

—————————————–

Dette er en anmeldereksemplar fra Forlaget Carlsen, men meninger og holdninger er mine egne.

Jeg kan lige så godt sige det som det er: den her bog minder utrolig meget om Twilight. Som i rigtig, rigtig meget. Vampyrerne har stort set de samme “egenskaber”, handlingen minder rigtig meget om den i Twilight, og visse scener er så ens at jeg synes det er lige før det er for meget.

Egentlig var bogen underholdende nok. Alice er en okay hovedperson, ind imellem irriterende at høre på, men også sjov og ret logisk. Der går dog hundrede år inden hun finder ud af visse ting, men hey – hvis man ikke tror på overnaturlige ting, så er vampyrer nok ikke det første man mistænker folk for at være.. Så altså, Alice er sjov, rimelig logisk, men også ret naiv. Især på kærlighedsfronten.

Jeg kunne slet ikke med den kærlighedskonflikt der er i den her bog. Jeg kan absolut ikke lide det her med en pige som er forelsket i to brødre og ikke ved hvem hun skal vælge. Det gør man da ikke? Det er jo familie, det synes jeg virkelig ikke man kan være bekendt. Enten må hun vælge fra start, eller også må hun holde nallerne væk. Nej, jeg var ikke fan. Og slet ikke fordi jeg ikke følte nogen romantisk spænding overhovedet. Jeg fatter egentlig ikke hvorfor hun kunne lide dem? De var begge to nogle sære og ret ubehagelige fyre, og jeg brød mig ikke om nogen af dem. Til gengæld var det egentlig meget rart, at der var noget mere til kærlighedskonflikten end man lige går og tror. Det ER faktisk ikke så simpelt som det lige umiddelbart virker.

Faktisk kunne jeg ikke rigtig connecte med nogen af personerne i bogen, med undtagelse af Milo. Han var alle tiders! Unik personlighed, sjov og anderledes, og jeg ville lidt ønske, at serien handlede om ham og ikke Alice. Jeg synes bare han var meget mere levende og jeg følte også han bare have så meget mere at byde på. Han var sød og charmerende, og lidt Hermione-agtig. Jane, Alice´s veninde hadede jeg virkelig. Mage til dum, respektløs går, og jeg fatter ikke at Alice finder sig i det.

Noget af det der heller ikke rigtig duede for mig var Vampyrerne, deres evner og deres kendetegn. Jeg synes meget af det var forvirrende og mærkelig, og blev ikke rigtig forklaret ordentligt. Jeg synes ikke rigtig det hang sammen, og hele det her med blodbånd synes jeg heller ikke rigtig var super overbevisende. Det manglede ligesom lidt sammenhæng, og det føltes lidt som om meget af det var blevet “opfundet”, for at få visse ting vampyrerne gjorde til at passe ind i det store billede.

Under alle omstændigheder, så var jeg faktisk godt underholdt mens jeg læste bogen. Sproget var let og flydende, og handlingen var også rimelig spændende. Hvis man elskede Twilight, så synes jeg man skulle prøve at give den her bog en chance. Det var mest kærlighedskonlfikten der ikke fungerede for mig, men hvis man ikke har noget imod det med brødrene, så tror jeg man vil syntes noget bedre om bogen.

 

5 meninger om “Anmeldelse: Blodets Bånd #1: Vildveje

  1. Kamilla

    Har du læst eve serien? (De udødelige) Ville gerne høre din mening ☺ Syntes du gør det godt med Bogbloggen! Thumbs up herfra 👍 Hilsen en bog glad pige 😊❤

    1. Jeg læste den første for nogle år siden, og syntes egentlig den var ret god .. Jeg fik ikke læst videre i serien, men den er på min to-read liste😛 Og tusind tak for rosen, det varmer😀

      1. Kamilla

        Tror lige jeg har forbyttet to serier…. Der er en der hedder eve og en anden de udødelige… Troede serien hed eve fordi hovedpersonen hedder ever

Skriv et svar

