Jul og Harry Potter

Hvad har Jul og Harry Potter med hinanden at gøre tænker du sikkert nu. Men faktisk er Jul = Harry Potter for mig, og har været det siden det herrens år 2001. Og hvorfor nu det? Jo, det var i 2001, at jeg læste min første Harry Potter bog.

Nu skal jeg ærligt indrømme, at mit 12 årige jeg fandt starten på Harry Potter og De Vises Sten så kedelig, at jeg bladrede ind til side 100 og læste derfra. Puha, shame on me. Men fra side 100 blev jeg SÅ fanget af bogen, at jeg slugte den på én aften, og læste den igen dagene efter – denne gang fra begyndelsen. Derefter købte min mor toeren, som jeg også læste på en dag eller to. Og så startede min Harry Potter-obsession. Jeg havde Harry Potter sengetøj, penalhus, taske, blyanter, krus, musemåtte, alt muligt. Kunne det fås med Harry Potter, så skulle jeg have det.

Det gik jo så hen og blev jul, og den jul i 2001 fik jeg Harry Potter og Fangen fra Azkaban, OG Harry Potter og Flammernes Pokal. Gæt hvilken 12-årig pige der var mega-uber-herremeget begejstret. Og smuglæste i dem når ingen kiggede. Og lå vågen til klokken fire julemorgen. Jeps, det var mig.’

De to bøger er uden tvivl den bedste julegave jeg nogensinde har fået. Og jeg forbinder stadig jul med Harry Potter i dag, og faktisk plejer jeg at genlæse Flammernes Pokal lige omkring juletid – og det er jeg faktisk i gang med netop nu😛

9 meninger om “Jul og Harry Potter

  1. For mig er der altså også noget julet over Harry Potter. Især den første, og Flammernes Pokal, mest på grund af deres julefest. Oh åh, jeg elsker bare Hermiones kjole i filmen.❤

    Denne jul planlægger jeg dog at genlæse Hunger Games. Det har jeg haft lyst til i flere måneder nu, så et par fridage kan vist godt bruges på det.😉

Skriv et svar

