Anmeldelse: Lux #4: Origin

13644052pink 4 stjerner



  • Titel: Origin
  • Serie: Lux #4
  • Forfatter: Jennifer L. Armentrout
  • Antal sider: 364
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Entangled Teen
  • ISBN: 978-1-62266-075-9
  • Læst: 12/12 til 14/12 2013

Daemon will do anything to get Katy back.

After the successful but disastrous raid on Mount Weather, he’s facing the impossible. Katy is gone. Taken. Everything becomes about finding her. Taking out anyone who stands in his way? Done. Burning down the whole world to save her? Gladly. Exposing his alien race to the world? With pleasure.

All Katy can do is survive.

Surrounded by enemies, the only was she can come out of this is to adapt. After all, there are sides of the Daedalus that don’t seem entirely crazy, but the group’s goals are frightening and the truths they speak even more disturbing. Who are the real bad guys? Daedalus? Mankind? Or the Luxen?

Together, they can face anything.

But the most dangerous foe has been there all along, and when the truths are exposed and the lies come crumbling down, which side will Daemon and Katy be standing on? And will they even be together?

—————————————-

Jeg forudbestilte den her bog, og da den så ankom, kom den bare op på hylden for at samle støv. Jeg var vild med de to første bøger i Lux-serien, den 3. ikke helt så meget, men den var stadig virkelig god. Alle de tidligere bøger har været fra Katy’s synspunkt, men ORIGIN er skrevet fra både Daemon og Katy, og det skræmte mig en hel del. I 90 procent af de bøger jeg har læst med dobbelt POV har jeg ikke syntes det fungerede, og SLET ikke hvis man startede op med en enkelt synspunkt, og så senere skiftede til to.

Men ORIGIN gjorde mine bekymringer til skamme. Da jeg endelig fik taget mig sammen og gik i gang med den, blev jeg VILD med Daemons POV. Mage til rapkæftet, skarp og arrogant knægt skal man godt nok lede længe efter, men GUUD hvor jeg elskede det! Daemon er bare så skide charmerende, og det bliver kun bedre af at komme ind i hovedet på ham. Han er pisseirriterende, men på den der charmerende savle-over-ham-måde. Han er hamrende tiltrækkende.

Og når bogen nu har en hamrende tiltrækkende fyr, så kan man jo ikke rigtig komme udenom at tale romantik. Og det er noget af det Jennifer L. Armentrout er virkelig god til. Hun skriver noget af det bedste romantik jeg har læst i YA genren. Det er steamy, hot og man sidder og bliver selv helt varm i kinderne og vil bare have mere – også selvom det egentlig bare er kysseri der er tale om. Hun kan få et blik mellem Katy og Daemon til at være så hedt, at man sidder og vifter sig selv i hovedet med hænderne inden man får set sig om.

Noget af det jeg virkelig syntes godt om ved den her bog var spørgsmålet om, hvem der egentlig er de onde her. Daedalus er ikke bare onde, der er rent faktisk gode tanker bag det de gør, så det er ikke så nemt bare lige at stemple dem som værende de lede banditter. Og efterhånden som plottet skrider frem, vælter det frem med løgne, hemmeligheder og forræderi. Så måske ER det slet ikke Daedalus, men the Luxen der er banditterne – eller er det nogle helt andre?

Jeg var ikke blæst bagover af ORIGIN, som jeg var med de to første bøger i serien. Det skyldes mest, at historien var temmelig lang tid om at komme ordentlig i gang, men da den så først kom op i gear, kunne jeg næsten ikke lægge bogen fra mig. Det er en virkelig spændende bog, som efterlod mig sindssygt spændt på, hvad der skal ske i den sidste bog. Jeg har ingen idé om, hvordan det hele kommer ti at ende eller hvor historien går hen herfra, men jeg glæder mig!

 

Skriv et svar

