Anmeldelse: Penryn & the End of Days #2: Angelfall

12983100pink 4 stjerner




  • Titel: World After
  • Serie: Penryn & the End of Days #2
  • Forfatter: Susan Ee
  • Antal sider: 314
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Skyscape
  • ISBN: 978-1477817285
  • Læst:6/12 til 8/12

In this sequel to the bestselling fantasy thriller, Angelfall, the survivors of the angel apocalypse begin to scrape back together what’s left of the modern world. When a group of people capture Penryn’s suster Paige, thinking she’s a monster, the situation ends in a massacre.

Paige disappears. Humans are terrified. Mom is heartbroken.

Penryn drives through the streets of San Francisco looking for Paige. Why are the streets so empty? Where is everybody? Her search leads her into the heart of the angel’s secret plans, where she catches a glimpse of their motivations, and learns the horrifying extent to which the angels are willing to go.

Meanwhile, Raffe hunts for his wings. Without them, he can’t rejoin the angels, can’t take his rightful place as one of their leaders. When faces with recapturing his wings or helping Penryn survive, which will he choose?

———————————————-

Jeg læste ANGELFALL for nogle måneder siden og blev fuldstændig blæst bagover. DEN VAR SÅÅÅ GO’! Så jeg var selvfølgelig vild efter at få fingre i seriens anden bog, WORLD AFTER. Jeg ville have mere Penryn, mere Raffe, mere Paige og mere engle-apokalypse. Og det fik jeg i hvert fald.

Hvis englene var nogle lede sataner (pun intended) i den første bog, så er det ingenting sammenlignet med WORLD AFTER. De er nogle modbydelige, ondskabsfulde, samvittighedsløse skabninger, og de går ikke af vejen for noget som helst. Heller ikke at eksperimentere på mennesker, eller torturere dem. Puuha, der var flere seriøst skræmmende scener, og selvom de var skræmmende, så var det bare SÅ fedt at læse en bog, hvor de onde rent faktisk ER onde, og der rent faktisk sker frygtelige ting. Bogen lægger ikke låg på noget, og det gør bare det hele så meget mere virkeligt, troværdigt og gør indlevelsen helt i top.

Penryn er intet mindre end fantastisk. Jeg elskede hende i første bog, og jeg elskede hende i WORLD AFTER. Rap i munden, fast besluttet på at overleve OG redde Paige, meget overlevelsesorienteret. Elsker det! Og hendes mor er kugleskør, men på en sådan måde at det var lige før jeg bedre kunne lide hende. Hun er herresej! Faktisk så vrimler bogen med spændende og anderledes personer, som man kan identificere sig med og læse at kende. Selvom man kun møder nogle af dem sporadisk, så ved man hvem de er, hvordan deres personlighed er, og hvordan de opfører sig.

Så med andre ord, så rocker den her bog det der indlevelse. Bogen er forholdsvis kort, både på sideantal, men også på måden bogen er skrevet. Sproget er absolut ukompliceret, meget let at læse, forholdvis korte sætninger. I det her tilfælde var det en virkelig positiv ting. Det gav den bedste indlevelse, det føltes præcis som at være der selv. Jeg kunne se alt for mig, og det er sådan en fantastisk følelse.

Plottet i den her bog er helt og aldeles action packed. Der sker hele tiden noget, og det ene plottwist efterfølger det andet, og bogen gav samtidig svar på så mange ting, som man har undret sig over siden den første bog. For eksempel hvad englene skal med de børn de bortfører, og hvad deres plan egentlig er – og hvorfor de invaderede jorden. Der sket hele tiden noget, hvilket jo egentlig er en god ting. Men der var ind imellem hvor jeg synes det gik lige en smule for hurtigt. Jeg var sindssygt fanget af bogen, men ind imellem synes jeg det blev en anelse for flygt-fra-en-fare-mød-en-anden-fare-flygt-fra-anden-fare. Det er også den absolut eneste lille bitte kritik jeg kan komme med, for WORLD AFTER var skisme god!

WORLD AFTER var en herregod toer i trilogien. Den udviklede plottet, bragte noget nyt på bane, og personerne fortsatte med at være lige så fantastiske som de hele tiden har været. Jeg er fan af den her trilogi, den er virkelig fængende! Kan ikke vente til 3’eren udkommer – håber det rent faktisk bliver i 2014 ..

Edit: Og så fordi jeg lige skulle tjekke om der var kommet release date på 3’eren, så opdagede jeg at der faktisk bliver hele fem bøger i serien .. Jeg er et lykkeligt bogmenneske lige nu! weee!

Skriv et svar

