Mine færdiglæste serier – Del 1

Inspireret af dette indlæg hos Sabrina, fik jeg helt vildt lyst til at lave en opgørelse over alle de serier jeg har læst færdig. Jeg synes nemlig altid jeg aaaaldrig får færdiggjort nogen serier, og at alle mine bøger er en del af serier som jeg stadig skal have læst færdig, og det stresser jeg faktisk en del over nogle gange. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, det er jo ret dumt at stresse over serier man ikke har læst færdig, men det forstår min hjerne ikke😛

Nå, men jeg lavede altså en sammentælling, og GUUUUD hvor har jeg læst flere serier end jeg troede. 10 gange så mange end jeg troede. Jeg havde egentlig planlagt at smide et billede ind af den første bog, samt bagsideteksten til den, men eftersom jeg har 31 færdiglæste serier, så ville det bliver verdens længste blogindlæg😛 Så det springer vi lige let og elefant hen over, og så får i dem i tre dele – lidt mere overskueligt hvis i spørger mig xD

Lad pralefesten begynde, for det synes jeg faktisk jeg gerne må lige i det her tilfælde😛

serpina_171913

  • Serie: Klintespind-Trilogien
  • Forfatter: Helle Ryding
  • Antal bøger i serien: 3
  • Sprog: Dansk

Klintekongen Mithram hersker over de mægtige kridtklinter i landet Soria og bor med sine ni døtre i sin borg inde i klinten, hvor der er en frodig have og evig sommer. Han hjælper landets rigtige konge med at forsvare Soria mod fjender fra havet. Men han er også berygtet for sine vilde natteridt ud i landet med sin flok af døde krigere. Og han er frygtet for sin grusomme afstraffelse af de unge mænd, der sniger sig til et glimt af hans mange smukke døtre, der drager ud om natten som præstinder for at hjælpe de syge. 
Kongens ottende datter, Serpina, er en egenrådig ung pige, der ser op til sin far, men dog ikke altid retter sig efter hans mange forbud. Især det der drejer sig om ikke at måtte tale med fremmede mænd. 
De ni døtre er ? hvis de har bestået vandånden Undinens prøve ? usårlige mod alt undtagen slangesværdet, et våben, der bliver båret af en dødsensfarlig fjende, som deres far konstant advarer dem mod. På hver af pigerne bor en edderkop, som hjælper dem med at spinde magiske spind, og som også er en ven, der altid er i nærheden. Men den gamle ærkefjende lurer på sin chance for at trænge gennem Kong Mithrams solide barrierer. 
Serpina og hendes søskende fristes til at overtræde nogle af deres fars forbud, og pludselig er de alle ni en del af et farligt spil, der bliver helt anderledes skæbnesvangert, end det først ser ud til.

———————————————————-

7778981

  • Serie: Halo-Trilogien
  • Forfatter: Alexandra Adornetto
  • Antal bøger i serien: 3
  • Sprog: Engelsk, men er også oversat til dansk

An angel is sent to Earth on a mission.

But falling in love is not part of the plan.

Three angels – Gabriel, the warrior; Ivy, the healer; and Bethany, the youngest and most human – are sent by Heaven to bring good to a world falling under the influence of darkness. They work hard to conceal their luminous glow, superhuman powers, and, most dangerous of all, their wings, all the while avoiding all human attachments.

Then Bethany meets Xavier Woods, and neither of them is able to resist the attraction between them. Gabriel and Ivy do everything in their power to intervene, but the bond between Xavier and Bethany seems too strong.

The angel’s mission is urgent, and dark forces are threatening. Will love ruin Bethany or save her?

———————————————————-

9975659

  • Serie: Unearthly-Trilogien
  • Forfatter: Cynthia Hand
  • Antal bøger i serien: 3
  • Sprog Engelsk, men er også oversat til dansk

In the beginning, there’s a boy standing in the trees . . . .
Clara Gardner has recently learned that she’s part angel. Having angel blood run through her veins not only makes her smarter, stronger, and faster than humans (a word, she realizes, that no longer applies to her), but it means she has a purpose, something she was put on this earth to do. Figuring out what that is, though, isn’t easy.

Her visions of a raging forest fire and an alluring stranger lead her to a new school in a new town. When she meets Christian, who turns out to be the boy of her dreams (literally), everything seems to fall into place and out of place at the same time. Because there’s another guy, Tucker, who appeals to Clara’s less angelic side.

As Clara tries to find her way in a world she no longer understands, she encounters unseen dangers and choices she never thought she’d have to make between honesty and deceit, love and duty, good and evil. When the fire from her vision finally ignites, will Clara be ready to face her destiny?

Unearthly is a moving tale of love and fate, and the struggle between following the rules and following your heart.

———————————————————-

hush-hush-1-forelsket-i-en-engel_142274

  • Serie: Hush Hush-serien
  • Forfatter: Becca Fitzpatrick
  • Antal bøger i serien: 4
  • Sprog: Dansk, oversat fra engelsk

At leve i en ung og smuk krop for evigt …

Det lyder som et mirakel.
Men ikke for Patch!
Som tidligere engel er det en forbandelse for ham at han nu er lænket til jorden.

Der er kommet en ny dreng i den 16 årige Noras biologi klasse, men hun har ikke rigtigt interesseret sig specielt for ham, indtil hendes biologilærer en dag får den ide, at de skal bytte biologimakkere. Nora har ellers altid arbejdet sammen med sin bedste veninde Vee. Den nye dreng Patch irriterer hendes da også grænseløst, især da han ikke vil fortælle særlig meget om sig selv. Det virker til gengæld som om han ved en masse om hende…
Det ender dog også med at Nora bliver interesseret i, hvad det er denne hemmelighedsfulde dreng går og gemmer på. Hun drages af hans bad-boy udstråling og skyggefulde liv.
Ganske uforklarligt er der noget ved hans arrogante væsen og mørke sind hun føler sig draget af.

Men det er langt fra ufarligt at falde for en falden engel …

———————————————————-

1192363

  • Serie: Study-Trilogien
  • Forfatter: Maria V. Snyder
  • Antal bøger i serien: 3
  • Sprog: Engelsk

Choose:
A quick death
Or slow poison…

Yelena has a choice – be executed for murder, or become food taster to the Commander of Ixia. She leaps at the chance for survival, but her relief may be short-lived.

Life in the palace is full of hazards and secrets. Wily and smart, Yelena must learn to identify poisons before they kill her, recognise whom she can trust and how to spy on those she can’t. And who is the mysterious Southern sorceress who can reach into her head?

When Yelena realises she has extraordinary powers of her own, she faces a whole new problem, for using magic in Ixia is punishable by death…

———————————————————-

10783905

  • Serie: Fins-Trilogien
  • Forfatter: Tera Lynn Childs
  • Antal bøger i serien: 3
  • Sprog: Engelsk

Unrequited love is hard enough when you’re a normal teenage girl, but for Lily Sanderson, there’s no such thing as a simple crush.

Lily has a secret, and it’s not her huge crush on gorgeous swimming god Brody Bennett, who makes her heart beat flipper-fast. Lily’s mermaid identity is a secret that can’t get out, since she’s not just any mermaid–she’s a Thalassinian princess. When she discovered three years ago that her mother was actually a human, Lily finally realized why she didn’t feel quite at home in Thalassinia, and she’s been going to Seaview High ever since. Living on land has its problems–like her obnoxious biker-boy neighbor, Quince Fletcher–but it has that one major perk: Brody. The problem is, mermaids aren’t really the casual dating type–when they bond, it’s for life.

When Lily’s attempt to win Brody’s love leads to a tsunami-sized case of mistaken identity, she finds out, quick as a tailfin flick, that happily ever after never sails quite as smoothly as you planned.

———————————————————-

9462812

  • Serie: Revenants-Trilogien
  • Forfatter: Amy Plum
  • Antal bøger i serien: 3
  • Sprog: Engelsk

In the City of Lights, two star-crossed lovers battle a fate that is destined to tear them apart again and again for eternity.

When Kate Mercier’s parents die in a tragic car accident, she leaves her life–and memories–behind to live with her grandparents in Paris. For Kate, the only way to survive her pain is escaping into the world of books and Parisian art. Until she meets Vincent.

Mysterious, charming, and devastatingly handsome, Vincent threatens to melt the ice around Kate’s guarded heart with just his smile. As she begins to fall in love with Vincent, Kate discovers that he’s a revenant–an undead being whose fate forces him to sacrifice himself over and over again to save the lives of others. Vincent and those like him are bound in a centuries-old war against a group of evil revenants who exist only to murder and betray. Kate soon realizes that if she follows her heart, she may never be safe again.

———————————————————-

9680718

  • Serie: Covenant-Serien
  • Forfatter: Jennifer L. Aremntrout
  • Antal bøger i serien: 5 + 2 noveller
  • Sprog: Engelsk

The Hematoi descend from the unions of gods and mortals, and the children of two Hematoi pure bloods have godlike powers. Children of Hematoi and mortals–well, not so much.

Half-bloods only have two options: become trained Sentinels who hunt and kill daimons or become servants in the homes of the pures. Seventeen-year-old Alexandria would rather risk her life fighting than waste it scrubbing toilets, but she may end up slumming it anyway. There are several rules that students at the Covenant must follow. Alex has problems with them all, but especially rule #1:Relationships between pures and halfs are forbidden.

Unfortunately, she’s crushing hard on the totally hot pure-blood Aiden. But falling for Aiden isn’t her biggest problem–staying alive long enough to graduate the Covenant and become a Sentinel is. If she fails in her duty, she faces a future worse than death or slavery: being turned into a daimon, and being hunted by Aiden. And that would kind of suck.

———————————————————-

9721690

  • Serie: Starcrossed-Trilogien
  • Forfatter: Josephine Angelini
  • Antal bøger i serien: 3
  • Sprog: Engelsk

Destiny brought them together.
The gods will keep them apart.

When shy, awkward Helen Hamilton meets Lucas Delos for the first time, she thinks two things: the first, that he is the most ridiculously beautiful boy she has seen in her life; the second, that she wants to kill him with her bare hands.
An ancient curse means Lucas and Helen are destined to loathe one another. But sometimes love is stronger than hate, and not even the gods themselves can prevent what will happen next..

———————————————————-

nightshade-1-natskygger_142256

  • Serie: Nightshade-Trilogien
  • Forfatter: Andrea Cremer
  • Antal bøger i serien: 3
  • Sprog: Dansk, oversat fra engelsk

Jeg listede hen mod drengen.
Han stønnede tungt,og hans ansigt var fortrukket af smerte og rædsel.
Bjørnens kløer havde revet dybe flænger i hans lår og bryst, og blodet flød stadig fra sårene.
Det var en dreng på min egen alder: sytten, måske atten år gammel.
Jeg kan ikke lade ham dø …
Men det vil betyde, at jeg vil bryde med Vogternes love …

Jeg skiftede skikkelse uden at tænke over det.
Drengen spærrede øjnene op, da den hvide ulv, der havde betragtet ham, ikke længere var et dyr, men en pige med gyldne øjne og hvidblond hår.

Det var de ti første serier på min 31 serier lange liste – og de ti serier her er til sammen 33 bøger og to noveller. Jeg gik virkelig rundt og troede at jeg måske havde ti færdiggjorte serier, og selvom jeg glor på min bogreol utrolig meget hver dag, så synes jeg bare jeg så ulæste serier over det hele.. Men hey, jeg blev positivt overrakset, og nu føler jeg mig egentlig ikke nær så stresset over ufærdige serier😛 Stay tuned for anden del af min færdiggjorte serier-liste. Coming soon!

12 meninger om “Mine færdiglæste serier – Del 1

  1. ja så fandt jeg da lige nogle flere serier jeg skal have læst:) bruger altid din blog til at få overblik over serierne når jeg skal bestille på amazon, det er så dejligt overskueligt med dine lister. og ja det er helt okay at prale:)

    1. Jeg er så glad for, at min blog bliver brugt til det formål som jeg startede den med: Overblik over alle de gode bøger og serier, samt anmeldelser og alt muligt andet bogrelateret .. Det er et kæmpe kompliment for mig, så mange tak😀

      1. Ja, og synes også det er ret sjældent at HELE serien er lige fantastisk😛 Men settingen i Paris er skøn! Og forfatteren er hammer god til at give den der paris-følelse synes jeg ..

  2. Årh Poison Study har jeg sq da også færdiglæst. Lort der er nogle serier jeg har glemt haha. Kan være jeg på et eller andet tidspunkt skal lave en opdateret version😛

Skriv et svar

