Anmeldelse: Covenant #5: Sentinel

p04k9457pink 4 stjerner



  • Titel: Sentinel
  • Serie: Covenant #5
  • Forfatter: Jennifer L. Armentrout
  • Antal sider: 297
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Spencer Hill Press
  • ISBN: 978-1937-05-3574
  • Læst: 14/11 til 17/11

It’s a beautiful day for a war.

As the mortal world slowly slips into chaos of the godly kind, Alexandria Andros must overcome a stunning defeat that has left her shaken and in doubt of their ability to end this war once and for all.

And with all the obstacles between Alex and her happily-ever-after with the swoonworthy Aiden St. Delphi, they must now trust a deadly foe as they travel deep into the underworld to release one of the most dangerous gods of al time.

In the stunning, action-packed climax to the bestselling Covenant series, Alex must face a terrible choice: the destruction of everything and everyone she holds dear .. Or the end of herself.

————————————————-

SENTINEL er femte og sidste bog i Covenant-serien, en serie som jeg har været virkelig, virkelig glad for. Og SENTINEL var måske den absolut bedste afslutning på en serie jeg nogensinde har læst.

Bogen starter umiddelbart efter den 4. bog. Efter man ligesom er kommet ind i bogen i løbet af de første 25 sider, begynder der ellers at ske ting og sager. En hel masse ting og sager, og halvdelen af dem havde jeg aldrig set komme. Bogen var fuld af plottwists og action, og man sidder bogstaveligt talt på kanten af stolen med følelserne uden på tøjet hele vejen igennem bogen. Jeg blev konstant overrasket og blæst bagover af de ting der skete, og bogen var SÅ svær at ligge fra mig.

Fordi der sker en hel masse, så led bogen lidt af det samme som den forrige: det gik liiidt for hurtigt midt i bogen. Der manglede en smule indlevelse, og en god portion af handlingen i midten gik så hurtigt, at det var lidt svært at følge med. Der skete et eller andet vildt og actionpræget hele tiden, og det var lidt som om at der ikke blev plads til andet end action og kamp. Ikke desto mindre var jeg fanget, og elskede både kampene og de vilde plottwists.

Slutningen var uden sammenligning den bedste afslutning på en serie jeg nogensinde har læst. Den var helt og aldeles perfekt, men ikke på den måde at det går herre godt for de “gode”, mens de “onde” får smæk. Niks, det der happy ending er ikke noget der bare lige sker i den her bog, og det hele passede bare så perfekt i forhold til resten af serien og personerne.

Rose var en meget anderledes person i den her bog, og jeg elskede det. Hun var igennem noget voldsomt i 4. bog, og nu skal hun så til at lære at leve med følgerne. Hun er stadig sit cocky, sjove selv, men hun får så meget mere dybde, og jeg følte virkelig med hende hele vejen gennem bogen. Og Aiden, uuhhh Aiden❤ Måååms altså, den knægt er et af mine største bog-fyr-crushs.

Puha det er svært at skrive den her anmeldelse uden at spoile et eller andet fra de tidligere bøger. Det var en fantastisk afslutning på en virkelig god serie, jeg var på ingen måde efterladt med  løse ender eller en træls meh-følelse. Det gik en tand for hurtigt i midten af bogen, men det vejede slutningen helt og aldeles op for.

5 meninger om “Anmeldelse: Covenant #5: Sentinel

  1. Elsker dine anmeldelser!
    Glæder mig til at læse den her bog!
    Har du hørt der kommer en spin-off serie om Seth!!! Omg den skal så meget læses! Tror du kan læse mere om det på goodreads!😉

      1. så må jeg i gang med at læse, så jeg kan komme videre til den. men kan slet ikke forestille mig at det kan blive bedre, har allerede taget mig selv i at grine højt eller være ved at græde, så min mand må tro jeg er helt tosset:)

Skriv et svar

