Catching Fire – filmen

Jeg var inde og se Catching Fire til midnatspremieren, for jeg kunne simpelthen ikke holde ud at vente længere😛 Jeg er sikker på nogen af jer kender den følelse. Min veninde og jeg havde købt billetter til Hunger Games-marathonet, så vi så først den første film, og bagefter den anden. SÅ fedt! Det var bare en meget federe oplevelse end hvis man bare havde været inde og se Catching Fire. Så var man up to date inden Catching Fire, og var ligesom inde i universet igen.

Catching Fire var intet mindre end fantastisk. Filmen formår at være endnu bedre end sin forgænger, og man kommer virkelig hele følelsesregisteret igennem. Der var gispen, tårer, glæde og vrede, og selvom jeg jo udemærket godt kender historien, så sad jeg på kanten af sædet hele filmen igennem og var ved at gå til af spænding. Jeg fældede mere end en tåre, og hold da op jeg havde lyst til at myrde ham den nye overfredsvogter. Mand for et monster.. Gys!

Catching-Fire-22-exclusive Jeg var virkelig imponeret over, at filmen holdt sig så tæt op ad bogen. Det var virkelig absolut minimalt hvad de havde lavet om, og den eneste “store” ændring jeg lige umiddelbart bemærkede var, at de havde skruet en anelse op for kærlighedsdramaet mellem Gale og Katniss – men hey, Liam Hemsworth er smækkerlækker, og det var ikke på nogen måde kvalmende eller for meget. I hvert fald ikke for mig. Derudover var filmen virkelig tæt på bogen, og jeg følte overhovedet ikke jeg manglede nogle scener. Nu er det et stykke tid siden jeg sidst læste bogen, så det kan selvfølgelig godt være jeg missede at der manglede noget.. Men jeg bemærkede det i hvert fald ikke da jeg så filmen, hvilket jo er det der betyder noget.

CFHGExplorerStill5Effie

Tilbage til ham overfredsvogteren. Hold da op han spillede genialt, noget som jeg egentlig synes gik igen hele filmen igennem. Jeg synes ikke der var én eneste af skuespillerne der faldt igennem, og Jennifer Lawrence i rollen som Katniss var fænomenal. Jeg var også helt vild med Mags, Beetee og Johanna. Og Peeta, han er præcis som jeg forestillede mig han ville være. I det hele taget spillede alle fantastisk, og hver eneste scene føltes virkelig.

Jeg har faktisk virkelig svært ved at sætte ord på det jeg føler efter at have set filmen. Selv nu flere dage efter synes jeg ikke helt jeg er ovre den.. Jeg vil se den igen! Nuuuu! xD Jeg havde skyhøje forventninger, og hver og en af dem blev indfriet – og det er skisme svært når den er hypet så meget. Men GUD hvor jeg elskede den film, og helt ærlig, hvis i ikke har set den endnu, så kom afsted😛 I ved slet ikke hvad i går glip af altså😀

3 meninger om “Catching Fire – filmen

  1. Det er så irreterne vi bor så langt fra hinanden, for vil smadder gerne se den MEN GIDER IK ALENE!, så ja havde vi boet tætter på hinanden havde jeg med glæde taget dig under armen og ind og se den IGEN!😀

Skriv et svar

