Anmeldelse: Revenants #3: If I Should Die

• Forlag: Atom
  • ISBN: 978-1-907411-04-5
  • Læst: 19/10 til 26/10

I will not loose another person i love. I will not let history repeat itself.

Vincent waited lifetimes for me, but in an instant our future together has been shattered. He was betrayed by someone we both called a friend and I lost him.

It shouldn’t be possible, none of it should be, but this is reality. I know Vincent is somewhere out there, I know he’s not completely gone, and I will do anything to save him.

After what we’ve already fought to achieve, a life without Vincent is unimaginable. He once swore to avoid dying – to go against his nature and forsake sacrificing himself for others – so that we could be together. How can i not risk everything to bring my love back to me?

——————————————–

IF I SHOULD DIE er 3. og sidste bog i revenants-trilogien, og jeg var lige dele skræmt og lige dele begejstret før jeg begyndte at læse den. Seriens 2. bog sluttede med den ondeste, ledeste cliffhanger – på den gode måde – og jeg var SÅ spændt på at se, hvordan det gik derfra. Jeg var lidt bekymret for, at det hele ligesom ville gå lidt for let, og på magisk vise løse sig til de godes fordel.

Gik det lidt for let? Ja, ind imellem gjorde det. Der var et par gange, hvor jeg virkelig syntes Kate bare havde alt for let ved det. Det var sådan en følelse af aarrrrh-det-kan-vist-ikke-helt-passe. Men de par gange det skete, var det sådan lidt mindre vigtige ting. Alt det handling som betød noget for bogen var både hjerteskærende, hårdt og jeg kom hele følelsesregisteret igennem.

Bogen er fyldt med action, plottwists og handling. og jeg tog mig god tid om at læse den. Jeg havde ligesom brug for at bearbejde det der skete hen ad vejen, for der skete hele tiden noget, det ene twist efter det andet, og handlingen stod aldrig stille. Kate var vidunderlig, hun er menneskelig, har følelser, bliver ked af det, vred, frustreret og glad. Hendes reaktioner og følelser passede bare så godt til alting, og hun er så nem at komme ind i hovedet på. Man forstår hende. Hun udvikler sig også rigtig meget gennem bogen, efterhånden som sandheden går op for hende.

Romantikken havde jeg det blandet med. I den første del af bogen var Vincent SÅ klister i de ting han sagde til Kate. Det var så sukkersødt at jeg næsten fik ondt i tænderne, og jeg rullede faktisk med øjnene en gang eller to. Jeg sværger, ingen siger sådan noget til folk i virkeligheden, haha😛 Det blev heldigvis meget bedre i anden halvdel, og det blev igen sødt og swoony.

Er jeg tilfreds med slutningen? Hmm. Ja og nej. Den var lige en tand for perfekt, men samtidig var den stadig god. Jeg kunne rigtig godt lide bogen, og den havde både gode og dårlige sider – heldigvis flest af de gode. Jeg synes det var en tilfredsstillende slutning på trilogien, den faldt ikke til jorden, og den var sindssygt spændende.