Anmeldelse: Prepper af Lise Bidstrup

18609928pink 3 stjerner




  • Titel: Prepper
  • Serie: –
  • Forfatter: Lise Bidstrup
  • Antal sider: 186
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Dansk
  • Forlag: Høst & Søn
  • ISBN: 978-8763-8316-42
  • Læst: 17/10 -13

Når den helst store katastrofe rammer jorden, vil millioner af mennesker dø.

Men der findes grupper, som forberede sig til denne dag. Folk, der ikke bare vil sidde stille og vente på katastrofen. Daniel og hans familie gør sig klar til den endelige katastrofe, så de er parate når den rammer.

For når dommedag kommer, kan man ikke forudsige, hvad der vil ske, og man kan slet ikke forudsige, hvordan folk vil reagere. Heller ikke selvom man har forberedt sig til det hele sit liv. 

—————————————————-

Dette er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget, men meninger og holdninger er mine egne.

Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente af den her bog. Den er kort, 186 sider, og bagsiden afslører ikke super meget af handlingen.

PREPPER viste sig at være bygget op med et kapitel fra nutiden og et kapitel fra fortiden. Fortælleren er Daniel, og i nutids-kapitlerne følger vi ham når katastrofen sker, og familien evakuerer. Før-kapitlerne fortæller små episoder fra Daniels fortid, som har noget at gøre med forberedelserne til katastrofen. For eksempel hans første møde med nogle af de andre preppers, hvordan hans far tager ham med på skydebanen og så videre.

Den opbygning synes jeg fungerede rigtig godt. Kapitlerne er forholdsvis korte, hvilket er en stor fordel når bogen er delt op på den måde. Så når man nemlig ikke at glemme hvad der skete i sidste nutids-kapitel. Jeg synes at de før-kapitlerne gav Daniel meget liv, og gjorde ham lettere at forholde sig til. Gjorde ham til en virkelig person. Jeg synes dog at de andre personer manglede lidt liv,  hvilket har meget at gøre med, at de hver især optræder enten i fortiden eller i nutiden og ikke begge steder. På den måde får de meget få sider til at blive levende på.

Jeg synes selve plottet var ret spændende. Jeg var ikke overrasket over ret meget af det der skete, men jeg var egentlig godt underholdt alligevel. Jeg synes især spændingerne, skænderierne og problemerne mellem menneskene i bunkeren var rigtig spændende, og jeg kunne også godt lide at høre om, hvad de gjorde efterhånden som tiden gik, hvad de gjorde med vand og bad og så videre. Det virkede meget gennemtænkt og logisk.

Jeg synes PREPPER var meget kort, men jeg var godt underholdt. Jeg tror, at den her bog ville være super til drenge på 13-16 år, som ikke gider læse de der laaaaange bøger, men bare gerne vil læse noget med noget handling i.

Skriv et svar

