Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #7: Lover Avenged

n292501pink 3 stjerner



  • Titel: Lover Avenged
  • Serie: Black Dagger Brotherhood #7
  • Forfatter: J. R. Ward
  • Antal sider: 719
  • Udgivelse: 2009
  • Forlag: Piatkus
  • ISBN: 978-0-7499-5515-1
  • Læst: 7/10 til 16/10

As the vampire warriors of the Black Dagger Brotherhood defend their race from their slayers, one male’s loyalty to the Brotherhood is about to be tested – and his dangerous mixed blood revealed.

Caldwell, New York, has long been the battleground for the vampires and their enemies, the Lessening Society. It’s also where Rehvenge has staked out his turf as a drug lord and owner of a notorious nightclub that caters to the rich and heavily armed. His shadowy reputation is exactly why he’s approached to kill Wrath, the Blind King, and leader of the Brotherhood.

However, Rehvenge has always kept his distance from the Brotherhood. He’s a Symphath and the reveletion of his deadly secret will result in his banishment to a colony for sociopaths. And as plots within and outisde the Brotherhood take their toll against Rehvenge, he turns to the only source of light in a darkening world: Ehlena, a vampire untouched by the corruption that has its hold on him – and the one thing standing between him and eternal destruction.

—————————————————————————

Jeg ville så gerne kunne give den her bog flere stjerner. Jeg elsker serien, personerne og universet, men faktum er, at den her bog var frygtelig lang, frygtelig langsom og tog hundrede år at komme igennem.

Når jeg siger at bogen er langsom, så mener jeg at alting sker meget langsomt. Man kan mærke at der hele tiden bygges op til noget plotmæssigt stort, men vejen dertil er lang, og der sker faktisk ikke så frygtelig meget gennem det meste af bogen. Mens jeg læste følte jeg ikke rigtig at man kom nogen vegne med noget som helst, og ind i mellem blev det frygtelig frustrerende. Omvendt gjorde det langsomme plot også, at man hele tiden havde den der følelse af virkelig gerne at ville vide hvordan det hele kommer til at udspille sig, hvilket er en positiv ting.

Meget af den lidt langsomme følelse skyldtes også – for mit vedkommende – at der begynder at være liiidt for mange personer at følge. Rehvenge, Ehlena, Wrath, Lash, John, Tohr, Xhex, for lige at nævne dem jeg kan huske. Der er forskellige plotlinier der involverer hver person, med det resultat at det ind imellem bliver irriterende. Man vil virkelig gerne vide hvad det er der sker med Wrath, men man er nødt til at kæmpe sig igennem fire afsnit fra andre synspunkter før man når hans. Super frustrerende!

Normalt er de mange forskellige plotlinier også noget af det jeg godt kan lide ved den her serie, især fordi den røde tråd er tydelig, og man fornemmer at det hele på en eller anden måde hænger sammen i sidste ende. Men efterhånden begynder jeg at blive lidt forvirret over de forskellige ting – hvor er plottet på vej hen? Det var også lidt svært at holde styr på det hele en gang imellem, fordi der er så mange plots i gang på samme tid. Da P bliver nævnt i sidste del af bogen tog det mig et stykke tid at finde ud af at nårh ja, P blev da forresten nævnt i bogen før denne. På trods af alt det, så synes jeg de forskellige plots fungerede virkelig godt. Som individuelle historier er de godt fundet på, og sammen var de virkelig godt flettet ind i hinanden – der var bare en tand for mange af dem følte jeg.

Med hensyn til personerne i bogen kunne jeg godt lide langt de fleste af dem. Det er jo ingen hemmelighed, at jeg absolut ikke kan snuppe Rehvenge, og Xhex begynder også at være temmelig belastende, men alle de andre synes jeg var spændende, anderledes og forskellige fra hinanden. De udvikler sig alle sammen gennem bogen, nogen mere end andre selvfølgelig, men det er rart at kunne mærke personerne lære af deres fejl – eller det modsatte – og forandre sig.

Overall var bogen god, med spændende plot og spændende personer, som jeg syntes godt om. Jeg synes bogen havde både gode og dårlige sider, og var frygtelig lang, men egentlig en meget god tilføjelse til serien.

Skriv et svar

