Anmeldelse: Where I Belong

8430916
pink 3 stjerner



  • Titel: Where I Belong
  • Serie: –
  • Forfatter: Gwendolyn Heasley
  • Antal sider: 289
  • Udgivelse: 2011
  • Forlag: Harperteen
  • ISBN: 978-0-06-197884-5
  • Læst: 14/10 til 15/10-13

Meet Corinne. She’s living every girl’s dream in New York City – shopping sprees at Barneys, open access to the best clubs and parties, and her own horse at the country club. Her perfect life is perfectly on track. At least it was…

When Corrinne’s father is laid off, her world suddenly falls apart. Instead of heading to boarding school, she’s stripped of her credit cards and shipped off to the boonies of Texas to live with her grandparents. On her own in a big public school and forced to take a job shoveling manure, Corrinne is determined to get back to the life she’s supposed to be living. She doesn’t care who she stomps on in the process. But when Corrinne makes an unlikely friend and discovers a total hottie at work, she begins to wonder of her life B.R. – before the recession – was as perfect as it seemed.

———————————————–

WHERE I BELONG var en sød, hyggelig, letlæselig bog, som ville være perfekt som sommerlæsning. Der er ikke det vilde plot eller de vilde overraskelser, men den var en hyggelig, sød og romantisk coming-of-age-historie, tilsat en god portion humor.

Corrinne, vores hovedperson, er hysterisk morsom. Det kan godt være hun er en værre snob, snotdum og komplet møgforkælet, men hold nu op hendes tanker er hylemorsomme. Jeg skal da lige love for at pigebarnet kan komme med udtalelser om de ting hun ikke bryder sig om. Hun var ikke belastende, bare sjov på en lidt tragikomisk måde – og så var det samtidig spændende at følge hende udvikle sig, indse sine fejl, begå nye og få nye værdier i sit liv. Hun er en værre kost, men det bliver bedre – og samtidig er hun sjov, hvilket gik rent ind hos mig.

Corrinne flytter som sagt fra New York til en mikroskopisk by i Texas, komplet med lokalt rodeo, barrelracing, skovling af hestemøg og køer over det hele. Jeg elskede det! Der kunne godt have været lidt mere cowboy-stemning over det, men jeg elskede settingen alligevel. Så hyggelig! Tænk lidt alá Hannah Montana the Movie, hvis nogen har set den.

Historien var der absolut ikke noget nyskabende over, men det fungerede. Den var sød, romantisk og faktisk ret spændende, selvom man selvfølgelig fra start vidste, hvordan det ville ende. Det er bogens personer, der giver den liv og får historien til at være anderledes end alle de andre derude som minder om den. Kitsy var fantastisk, den pige var skrupskør på alle tiders måde, og Corrinnes familie kunne jeg også virkelig godt lide. Jeg syntes faktisk ikke, at der var nogle personer i bogen, som jeg virkelig ikke brød mig om.

Jeg følte dog at slutningen gik lige en tand for stærkt. Konflikten mellem Corrinne og hendes tidligere bedste veninde var lige lidt for hurtigt løst og på en lidt mystisk måde, som jeg ikke helt syntes gav så meget mening. Bogen sluttede også en tand for åbent efter min smag.

WHERE I BELONG var en sød, sjov og let bog med både romantik, drama og konflikt. Det er den slags bog som ville være perfekt til stranden eller til sommer, hvor man har brug for noget let og friskt at læse.

Skriv et svar

