Anmeldelse: Eve #3: Rise

16159778pink 3 stjerner



  • Titel: Rise
  • Serie: Eve #3
  • Forfatter: Anna Carey
  • Antal sider: 310
  • Udgivelse: 2013
  • Forlag: Harper
  • ISBN: 978-0-06-226273-8
  • Læst: 6/10 -13

How far will you go when you have nothing to lose?

When she lost her soul mate, Caleb, Eve felt like her world had ended. Trapped in the palace, forced to play the part of the happy, patriotic princess of The New America, Eve’s whole life is a lie. The only thing that keeps her going is Caleb’s memory and the revolution she started.

Now Eve plots to take down The New America, beginning with the capital, City of Sand. Will she be able to bring about a new, free world when she’s called upon to perfrom the ultimate act of rebellion – killing her father?

As Anna Carey’s epic tale of romance and sacrifice comes to a stunning conclusion, Eve must choose who to leave behind, who to save, and who to fight.

————————————————–

Jeg blæste igennem den her bog på ingen tid, og efter at have læst den færdig, havde jeg meget blandede følelser omkring den.

Ser i, problemet med den her bog for mig var, at den ikke afsluttede noget som helst. Det der oprør hun starter? Det hører man ikke en pind om. Ligesom man faktisk heller ikke hører hvad der sker med verdenen eller landet. Eller noget som helst andet. Og slutningen var virkelig dum. Den var SÅ klistret og åndssvag at jeg havde lyst til at brække mig.

Nå, men eftersom jeg har givet bogen 3 stjerner kan den jo ikke være helt ringe – og det er den heller ikke. Eve udvikler sig rigtig meget som person i den her bog, og det bar rigtig meget af bogen. Eves indre kamp for at finde ud af, hvad der er rigtigt og forkert, hvem hun må ofre, hvem hun kan redde, og hvordan hun kommer over sin soulmates død var alle tiders. Og der er ikke noget love-triangle i den her bog, hvilket egentlig var meget rart.

Bipersonerne synes jeg faktisk også var vældig interessante. De føltes ikke som fyld, men de fik deres egen plads og historie i bogen, og jeg elskede dem – selvom nogle af dem både var dumme og irriterende. Især Eves far følte jeg var en meget kompleks og spændende karakter.

Jeg kunne egentlig også godt lide den vej plottet gik op til de sidste 50 sider. Det var både spændende og nervepirrende, og især den første halvdel af bogen kunne jeg slet ikke stoppe med at læse – heller ikke for at lave te. Især overleve-i-vildmarken-delen, jeg elsker den slags.

Jeg synes på ingen måde den her bog afsluttede serien ordentligt, men jeg var godt underholdt mens jeg læste den, og den var virkelig spændende op til de sidste 50 sider.

Skriv et svar

