Anmeldelse: Morganville Vampires #14: Fall of Night

17315547pink 3 stjerner



  • Titel: Fall of Night
  • Serie: Morganville Vampires #14
  • Forfatter: Rachel Caine
  • Antal sider: 443
  • Udgivelse: 2013
  • Forlag: Allison & Busby
  • ISBN: 978-0-7490-1266-3
  • Læst: 27/9 til 1/10 -13

Thanks to the unique mix of human and vampire residents, Morganville is a small college town with big-time problems. But it isn’t the only town with vampire trouble…

Claire never thought she’d leaveMorganville, but when she gets accepted intothe graduate course at MIT, she can’t pass up the opportunity. Saying goodbye to her friends, especially her boyfriend Shane, is bittersweet, and her new life at MIT is both scary and exciting. Enrolled in a special advanced study programme with professor Irene Anderson, former Morganville native, Claire is able to work on VLAD, her machine to cancel the mental abilities of vampires.

But Morganville and its inhabitants are never really far from Claire’s mind. When she begins testing her machine on live subjects, things quickly spiral out of control, and Claire begins to wonder whether leaving Morganville was the last mistake she’ll ever make…

————————————————————–

Efter det makværk der var Bitter Blood, havde jeg virkelig ikke særlig høje forventninger til FALL OF NIGHT. Jeg endte dog med at synes bogen var ret god, og rigtig spændende gennem visse passager. Den her anmeldelse har været vildt svær at skrive, for jeg vil virkelig ikke spoile alt for meget.

For det første var det skønt at Claire rent faktisk slap ud af Morganville. Hver gang det har været på tale i andre bøger er det blevet forhindret, men nu skete det endelig – og den del af historien var virkelig god. Det var rart at opleve en ny location, og studiet og campus var spændende omgivelser med spændende personer.

Der ligges også hurtigt op til mystik i den her bog, og meget af det var rent faktisk mystisk – som i at jeg skisme ikke havde gættet halvdelen af det der skete. Det elsker jeg! Samtidig var bogen heller ikke fuld af tomme vampyrtrusler, og der skete rent faktisk farlige, blodige og morderiske ting. Og vampyrerne bliver også for alvor skræmmende hen mod slutningen, hvilket var super.

Men hold nu op hvor er jeg træt af Shane. Han er så åndssvag, jeg magter det slet ikke. Claire har brug for noget plads og for at være sig selv, så hun tager til MIT i den anden ende af landet. Shane synes dog han skal følge efter hende dertil, fordi at “hvis hun nu har brug for mig, så er jeg her”. Hør her kammerat, det bliver fandeme ikke ret meget mere stalker-agtigt. Og hvad helvedeligner det ikke at respektere din kærestes ønsker – den kæreste du påstår du elsker? ARGH! For min skyld må Shane gerne falde død om i den sidste bog.

Nå, men nu når jeg har lukket den smule galde ud, så var jeg faktisk ret tilfreds med alle andre personer i den her bog. Jeg synes egentlig det var meget rart i den her bog, at Claire ikke var helt vildt kick-ass-warrior-princess, men at hun i stedet var lidt mere stille og tilbageholden. Det fungere så godt i den her bog. Derudover møder vi en del nye personer, som jeg alle sammen godt kunne lide. De var spændende og anderledes, men samtidig skæve og nemme at holde af.

Alt ialt var FALL OF NIGHT en god bog. Jeg var træt af Shane, men jeg kunne virkelig godt lide alle de andre personer, plottet og det faktum, at vi var væk fra Morganville.

Skriv et svar

