Anmeldelse: Throne of Glass #2: Crown of Midnight

throne of glass 2
pink 4 stjerner



  • Titel: Crown of Midnight
  • Serie: Throne of Glass #2
  • Forfatter: Sarah J. Maas
  • Antal sider: 418
  • Udgivelse: 2013
  • Forlag: Bloomsbury
  • ISBN: 978-1-4088-3494-7
  • Læst: 17/9 til 27/9

Crowned by evil

Bound by duty

Divided by love

Celaena Sardothien, royal assassin, is the King of Adarlan’s deadliest weapon. She must win her freedom through his enemies’ blood – but she cannot bear to kill for the crown. And every death celaena fakes, every lie she tells, puts those she loves at risk.

Torn between her two protectors – a captain and a prince – and battling a dark force far greater than the king, Celaena must decide what she will fight for: her liberty, her heart or the fate of a kingdom…

————————————————

Sarah J Maas har med Throne of Glass-serien skabt et helt fantastisk fantasyunivers. Gennemført, gennemtænkt og 100% troværdigt. I love it! Universet bliver bygget endnu mere ud i CROWN OF MIDNIGHT, og jeg elskede hver lille bid af det. Magi kom der mere af, og jeg følte man kom så meget dybere ned i den verden, bogen foregår i.

Min følelses-kurve for den her bog var meget op og ned. De første 5-60 sider slugte jeg råt, og derefter syntes jeg det begyndte at blive lidt kedsommeligt. Og omkring side 300 skete der en hel masse igen, så jeg næsten ikke kunne få vendt siderne hurtigt nok.

I begyndelsen af bogen introduceres vi til celaenas nye job som snigmorder for kongen, og plottet fra forrige bog fortsætter – men der kommer også lidt nyt til. Celaena var fierce og fantastisk, og de nye spirende plots var interessante og fik mig til at ville læse mere.

Så kommer vi til midten af bogen. Jeg krev tidligere, at det blev lidt kedsommeligt, men det er egentlig ikke fordi den del af bogen er kedelig som sådan. Jeg følte bare ikke at der skete super meget i forhold til noget som helst, og tingene gentog også sig selv lidt: Celaena prøver at løse gåde, Celaena spiser kage, Celaena tænker på kaptajnen, Celaena spiser kage, Celaena prøver at løse gåde, Celaena spiser kage… OMG den pige åd meget kage i den her bog! Men altså, der var egentlig ikke noget i vejen med handlingen, den gentog bare sig selv lidt for meget, og de forskellige plots skete der heller ikke den vilde udvikling med.

MEN det lavede de sidte 100ish sider i hvert fald om på. OMG the feels! Plottet tog et kæmpe skridt fremad, og der var virkelig mange OMG-skete-det-lige-øjeblikke, på den gode måde. Jeg åd mig igennem den sidste del af bogen på ingen tid, og jeg elskede det.

Romantikken var også virkelig fin og sød og den romantiske spænding var perfekt. Ind imellem var det lige på kanten til at blive for tuttenuttet, fordi det jo altså ER en snigmorder og en vagtkaptajn, og ikke to vildt forelskede teenagere fra High School. Men overall elskede jeg det!

Den her bog var næsten perfekt. Jeg syntes handlingen gentog sig temmelig meget i midten af boge, uden at der sådan rigtig skete noget med noget som helst. det gjorde bogen knap så spændende i den midterste del, men slutningen var perfekt.

Skriv et svar

