Anmeldelse: A Touch of Dead, True Blood Stories

• Antal sider: 192
  • Udgivelse: 2009
  • Forlag: Gollancz
  • ISBN: 978-0-575-09444-4
  • Læst: 25/9

Meet Sookie Stackhouse!

Sookie Stackhouse is everybody’s favourite cocktail waitress: a cute, bubbly blonde … who can read minds. But Sookie’s far from being the only person in Bon Temps, Louisiana with a handicap, what with the local vampire population demaning their unhuman rights and weres fighting for territory… In fact, Bon temps is a pretty lively place there days!

A Touch of dead collects together the Sookie Stackhouse short stories in one gorgeous volume.

——————————————————-

Okay, så A TOUCH OF DEAD er en række af True Blood-novellerne samlet i én bog. Der er tale om disse fem:

• True Blood #4.1: Fairy Dust, 29 sider
  • True Blood #4.3: Dracula Night, 36 sider
  • True Blood #5.1: One Word Answer, 38 sider
  • True Blood #7.1: Lucky, 40 sider
  • True Blood #8.1: Gift Wrap, 35 sider

Jeg giver hver historie en rating og nogle ord med på vejen, men den samlede rating kan i se på stjernerne oppe i toppen. Overall syntes jeg historierne var en god tilføjelse til True Blood-universet. Nogle af dem var bedre end andre, mens nogle fortalte historien om visse hændelser, som kun bliver omtalt i bogserien. Det var super endelig at få mulighed for at læse dem.

True Blood #4.1: FairyDust. 3/5 stjerner

Den her historie omhandler de tre feer Claudine, Claude og Claudette. De har brug for Sookies hjælp til at læse nogle menneskers tanker og løse et mysterium. Den her historie følte jeg var meget kort. Historien udspiller sig over meget kort tid, og den ikke rigtig i dybden med noget. Den var hyggelig, og lidt skræmmende, og det var egentlig meget rart at få lidt mere af de tre feer. Mysteriet var ikke umiddelbart super åbenlyst, så man er lidt spændt mens man udreder trådende og prøver at finde ud af hvordan det hele hænger sammen.

True Blood #4.3: Dracula Night. 2/5 stjerner

I den her historie modtager Sookie en invitation til en af de få højtider vampyrerne fejrer: Dracula Night.  Jeg synes den her historie overordent var rigtig god. Flere sjove øjeblikke, action og mystik. MEN Eric opfører sig så sært i den her bog – det er som om han er en helt anden end han er i resten af serien. Det var lidt en nedtur, Eric er en af mine yndlingspersoner. Men ellers var det meget sjov at læse Charlaine Harris’ idé om, hvordan vampyrer fejrer en højtid, og et var herregodt fundet på.

True Blood #5.1: One Word Answer. 5/5 stjerner

Denne historie er en, som jeg synes har manglet i bogserien: Øjeblikket, hvor Sookie bliver informeret om Hadley og mysteriet omkring hendes “forsvinden”. Den her historie var super god, og jeg elskede mysteriet. Den var spændende, og samtidig var det så fedt endelig at læse den scene, som jeg ellers kun har fået fortalt om gennem bogserien.

True Blood #7.1: Lucky. 4/5 stjerner

I LUCKY møder vi forsikringsagenten Greg Aubert, som bruger nogle tricks for at holde sit forsikringsselskab kørende. Han har haft indbrud, og det viser sig, at det er der flere andre forsikringsselskaber der har. LUCKY føltes længere end den var – på den gode måde. Historien foregår over et lidt længere tidsrum, og mysteriet var samtidig spændende og en god tilføjelse til Sookieverset.

True Blood #8.1: Giftwrap. 4/5 stjerner

I den her historie er det jul, Sookie er alene, trist og ked af det, så hun bestemmer sig for at gå en tur i skoven omkring hendes hus. Her finder hun en såret varulv, Preston, som viser sig måske at kunne gøre hendes jul lidt bedre. Den her historie var virkelig god! Romantisk, sød, mystisk og spændende. Mit eneste negative om den her må være, at Sookie går tur i hendes vilde, tilgroede skov juleaften. Hvem gør det?