Anmeldelse: Anna & the French Kiss #2: Lola and the Boy Next Door

lola and the boy next door
pink 4 stjerner



  • Titel: Lola and the Boy Next Door
  • Serie: Anna & the French Kiss #2
  • Forfatter: Stephanie Perkins
  • Antal sider: 338
  • Udgivet: 2011
  • Forlag: Speak
  • ISBN: 978-0-14-242201-4
  • Læst: 16/9 til 17/9

Could the boy from her past be the love of her future?

Budding designer Lola Nolan doesn’t believe in fashion… She believes in costume. The more expressive the outfit – the more sparkly, more fun, more wild – the better. And life is pretty close to perfect in Lola’s world, especially with her hot rocker boyfriend. That is, until the dreaded Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighborhood and unearth a past of hurt and anguish that Lola thought was long buried. 

When talented inventor Cricket steps out from his twin sister’s shadow and back into Lola’s life, she must finally reconcile a lifetimeof feelings for the boy next door.

——————————————————————

Jeg var ikke helt sikker på, om LOLA AND THE BOY NEXT DOOR var endnu en bog i serien om Anna og Etiénne, og det var da også lidt mere en slags companion novel ville jeg sige. Anna og Etiénne optræder begge i bogen, men de har forholdsvis små roller. Alligevel var det rart at møde dem igen, men have en helt anden hovedperson – Lola.

Lola kunne jeg vældig godt lide. Jeg synes hun var anderledes, sød, smart og skrupskør – på den gode måde. Jeg synes hun var alle tiders, og det var rart at følge en lidt mere corky og skæv personlighed. Jeg synes dog ind imellem hun blev lige en tand for meget. Hun kan godt lide tøj der er kostume-agtigt, hun kan godt lide at være anderledes, og fred være med det – men ind imellem var hun bare en smule for meget. Men generelt var jeg vild med hendes corkyness og hun var også en dyb personlighed med mange forskellige aspekter.

Cricket – hvem fandt på det navn? Jeg bliver ved med at tænke på kakerlakker når jeg læser navnet, haha😛 Men på trods af det var jeg vild med Cricket. Jeg synes han var alle tiders, en spændende og anderledes personlighed, og så var han bare super nuttet med det der opfinderhalløj han havde gang i.

Romantikken var fantastisk! Jeg kan godt lide den her problemstilling med, at Lola HAR en kæreste, men at han måske ikke er den rette – og at Cricket måske kunne være det, selvom der er sket noget i deres fortid som står imellem dem. Den romantiske spænding byggede sig langsom op på den der gode, gåsehuds-agtige måde, og jeg elskede det.

Og endnu en ting jeg elskede: Lola har to fædre. Gay-parents rock! Og Calliope var også et friskt sprak til historien.

Jeg var overall helt vild med LOLA AND THE BOY NEXT DOOR. Den var ikke helt så god som Anna & the French Kiss, men det var en sød romance der også havde lidt dybere problematikker. Jeg elskede den!

2 meninger om “Anmeldelse: Anna & the French Kiss #2: Lola and the Boy Next Door

Skriv et svar

