Anmeldelse: The Summer I Became a Nerd

14744489pink 5 stjerner


  • Titel: The Summer I became a Nerd
  • Serie: –
  • Forfatter: Leah Rae Miller
  • Antal sider: 258
  • Udgivet: 2013
  • Forlag: Entangled Teen
  • ISBN: 978-1-62061-238-5
  • Læst: 15/9 til 16/9

On the outside, seventeen-year-old Madelyne Summers looks like your typical blond cheerleader – perky, popular, and dating the star quarterback. But inside, Maddie spends more time agonizing over what will happen in the next issue of her favorite comic book than planning pep rallies with her squad. That she’s a nerd hiding in a popular girl’s body isn’t just unknown, it’s anti-known. And she needs to keep it that way.

Summer is the only time maddie lets her real self out to play, but when she slips up and the adorkable guy behind the local comic shop’s counter uncovers her secret, she’s busted. Before she can shake a pom-pom, Maddie’s whisked into Logan’s world of comic conventions, live-action role-playing, and first-person-shooter video games. And she loves it. But the more she denies who she really is, the deeper her lies become… and the more she risks losing Logan forever.

———————————————————–

THE SUMMER I BECAME A NERD var noget nær den perfekte contemporary romance for mig. Der var romantisk spænding mellem maddie og Logan, der var masser af nørderi, der var løgne, hemmeligheder og drama, og jeg elskede det hele.

Nørderiet var min absolutte favoritdel. Jeg kan jo ikke løbe fra at være en værre nørd selv, som både spiller liverollespil, læser tegneserier(hvis ellers anders and tæller ;)), elsker gaming og Magic: the Gathering. Jeg elskede måden det blev behandlet på i den her bog. Jeg tror at de fleste nørder har prøvet at være lidt tøvende med at fortælle folk om deres interesser, netop fordi de ikke vil dømmes.

Nå, men vores hovedperson er en pige – en populær cheerleader, som dater footballholdets quarterback. I virkeligheden er hun dog en helt anden en den barbie alle går rundt og tror hun er. Hun er nemlig vild med tegneserier – superheltetegneserier. Noget, som hun fanatisk forsøger at skjule for omverdenen. Og det præmis var præcis lige så fantastisk som det lyder.

Jeg blev fuldstændig suget ind i Maddies verden, og jeg elskede alle de nørdede referencer. Jeg elskede romantikken, som var noget nær perfekt. Det handlede ikke kun om kærlighed, men også om at finde sig selv, og tro på den man er. Den lyder helt vildt dumt og kliché, men det fungerede altså bare SÅ godt!

Både Maddie og Logan var fantastiske personer, som jeg elskede. jeg identificerede mig meget med Maddie, jeg forstod hende og hendes følelser. Men jeg kunne også godt forstå Logan, og jeg blev hurtigt virkelig glad for de to. Bogen har også nogle virkelig sjove og spændende bipersoner, som jeg følte var unikke og havde spændende og interessante personligheder.

Jeg elskede THE SUMMER I BECAME A NERD. Det var en perfekt bog for mig, let, romantisk og fantastisk og nørdet og perfekt. I heart dis book!

4 meninger om “Anmeldelse: The Summer I Became a Nerd

  1. Jeg har kigget på denne bog flere gange, for som nørd kan jeg selvfølgelig også godt lide nørdvinklen, så jeg pønser på at læse den på et tidspunkt. Tror det er en fin feriebog, så måske skal jeg købe den en gang til foråret…🙂

    Mvh. Den lille Bogblog

Skriv et svar

