Anmeldelse: His Fair Assassin #2: Dark Triumph

17307331pink 5 stjerner

 

  • Titel: Dark Triumph
  • Serie: His Fair Assassin #2
  • Forfatter: Robin LaFevers
  • Antal sider: 467
  • Udgivet: 2013
  • Forlag: Andersen Press
  • ISBN: 978-1-84939-575-5
  • Læst: 1/9 til 12/9

Betrayal, treachery and danger …

n Sybella arrived at the doorstep of St. Mortain half mad with grief and despair, the convent were only too happy to offer her refuge – but at a price. The sisters of this convent serve Death, and with Sybella narurally skilled in both the arts of death and seduction, she could become one of their most dangerous weapons.

Her assassin’s skills are little comfort when the convent returns her to the life that nearly drove her mad. Her father’s rage and brutality are terrifying, and her brother’s love monstrous. But when Sybella discovers an unexpected ally she discovers that a daughter of Death may find something other than vengeance to live for …

—————————————————————————————

DARK TRIUMPH er anden bog i en af mine absolutte yndlingsserier. Nummer et, GRAVE MERCY, var sindssygt god, men DARK TRIUMPH tager historien til et helt nyt niveau af awesomeness.

DARK TRIUMPH var mørkere, farligere, mere desperat, mere forræderisk, konspiratorisk og helt igennem fantastisk. Sybella har været igennem utrolig mange frygtelige ting, og hendes fortid er så dyster som den næsten kan blive. Desværre for Sybella venter der ikke lige umiddelbart nogen lysere fremtid – for hun er tilbage hvor alle hendes rædsler begyndte. Jeg elskede Sybella, for selvom hun var en skadet person med en hel del problemer, så forstod man hende hvert skridt af vejen. Hun blev levende for mig, jeg følte med hende og græd med hende, og hun var helt og aldeles fantastisk.

Sproget i bogen er helt fænomenalt, om muligt endnu bedre end det var i etteren. Sproget er gammeldags, så det passer til den historiske setting vi er i, men det er stadig nemt at forstå og nemt at læse. Det er lige tilpas gammeldags på den mest fantastiske måde, og man kan ikke lade være med at blive hvirvlet ind i historien.

Historien og plottet var fremragende. Der var forræderi, der blev konspireret til højre og venstre, og intet er som det ser ud til at være. Er det virkelig Mortain som mærker folk? Og bliver de virkelig mærket hvis de fortjener at dø? Hvem er Beast, og hvad er det der er med ham? Hvilke frygtelige hemmeligheder gemmer d’Albret på?  Er the Convent Mother virkelig den hun siger hun er? Og hvilke hemmeligheder gemmer Sybella selv på? Det var en fryd at få lov til at følge og opdage alle hemmelighederne og mysterierne.

Romantik findes også i bogen, og det var perfekt, troværdigt og fantastisk. Her ikke noget ævl med, at uh-man-kan-ikke-undvære-hinanden, ligesom der heller ikke var noget af det der uh-ha-han-er-bare-perfekt. I stedet var det en realistisk kærlighedshistorie om to meget forskellige og alligevel meget ens mennesker, der møder hinanden under de mest utrolige omstændigheder.

DARK TRIUMPH var intet mindre end fantastisk. Jeg har ikke en eneste finger at sætte på noget som helst, jeg elskede den fra start til slut, og GUD hvor jeg glæder mig til 3. og sidste bog, som udkommer næste år.

2 meninger om “Anmeldelse: His Fair Assassin #2: Dark Triumph

  1. Åhnej. Jeg fornemmer, at det er en bog, jeg bør læse, og jeg har så mange andre serier på min ‘to do liste’ i forvejen😀

    (men nu er den noteret ;-))

    Mvh. Den lille Bogblog

Skriv et svar

