Go’ Aften Danmark – Min Oplevelse

De fleste af jer ved nok, at The Mortal Instruments: City of Bones havde premiere i sidste uge. Serien er baseret på Cassandra Clares bogserie The Mortal Instruments, på dansk Dødens Instrumenter. Jeg er ret begejstret for den serie, lige med undtagelse af bog nummer fem. Men altså, jeg fik en mail fra Go’ Aften Danmark i torsdags, hvor de spurgte om jeg havde lyst til at medvirke i et indslag mandag aften om netop The Mortal Instruments: City of Bones-filmen. Efter at have tænkt lidt over det og fået fri fra arbejde, ringede jeg tilbage og sagde, at det ville jeg gerne. Hun stiller herefter nogle spørgsmål, blandt andet om hvor gammel jeg er, hvad jeg laver, hvad jeg syntes om bøgerne og så videre.

Jeg skulle i dag have haft mine første rigtige “timer” på mit nye studie, blandt andet intro til Java. Jeg arrangerede med skolen at jeg kunne få fri, og jeg fik at vide hvad vi skulle lave og læse i lektionerne i dag. Jeg måtte også have fri fra arbejde om aftenen for at kunne tage afsted. Jeg fortalte nogle få venner om indslaget, samt min familie, og jeg glædede mig faktisk også til at medvirke. Jeg synes det kunne være en sjov oplevelse, og så omhandler det jo noget jeg er meget begejstret for: bøger.

I dag skulle en journalist ringe for at klare det praktiske info samt lave et interview. Hun ringede lidt over 11 i formiddags, stillede en masse spørgsmål alá dem jeg svarede på torsdag, og så ville hun ringe tilbage med det praktiske senere. jeg skulle med toget fra Horsens 12:50 for at nå til København i tide, så klokken 12 drog jeg mod banegården med mine ting pakket. Halv et ringer journalisten tilbage, og fortæller mig, at de desværre måtte aflyse, fordi de gerne ville have en yngre gruppe fans ind i stedet. De mente simpelthen, at jeg var for gammel.

Og ved i hvad? Det kan jeg da godt se det – bogen og filmen henvender sig jo mere til teenagere som målgruppe. Fred være med det, men der hvor filmen knækker for mig er, at de aflyser det så sent. Hør her, i fik min alder oplyst allerede da i ringede første gang, hvis i synes jeg er for gammel, hvorfor spørger i mig så overhovedet? Jeg har jo sat en hel dag af til det her, og aflyst både vigtige lektioner og arbejde og i det hele taget haft en masse bøvl med at kunne få det til at passe ind for mig. Jeg synes det var virkelig uprofessionelt. Jeg er mere eller mindre ligeglad med at komme i TV, det var jo bare en oplevelse for mig. Det var mere det med, at de tilsyneladende synes det er i orden at aflyse en halv time før jeg skal med toget.

Jeg er vred, skuffet og ked af, at jeg overhovedet sagde ja til at medvirke. Det er fint nok at jeg ikke kommer i fjernsynet, det betyder ikke så meget for mig, men måden de har behandlet mig på synes jeg virkelig ikke var i orden. Hvis jeg havde vidst, at der var usikkerheder om, hvorvidt jeg skulle medvirke eller ej, ville jeg på ingen måde have taget fri fra skole eller arbejde for det. jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke tænker over sådan noget INDEN man inviterer folk ind til sådan et indslag?  Jeg føler, at jeg har spildt min tid,tid jeg ellers kunne have brugt på at deltage i lektioner på mit studie som jeg brænder for. Det kan godt være, at både skole og arbejde var vældig søde og forstående og sagde, at det ikke var et problem – men det er et problem for mig. Jeg mister arbejdstimer på jobbet, penge som jeg har brug for. jeg mister seks lektioner på mit studie – vigtige lektioner. Men det er Go’ Aften Danmark tilsyneladende ligeglade med.

Nu sidder der sikkert nogen og ruller med øjnene ad mig – og det må i selv om. Jeg troede på dem, da de sagde at de vældig gerne ville have mig i studiet, og det hele virkede troværdigt, professionelt og i orden. Jeg tænkte det kunne blive en god oplevelse, og i stedet sidder jeg nu her og har mistet en hel dags lektioner, er ked af det og frustreret. Jeg er SÅ ked af at have mistet de timer på studiet for ingenting. Jeg er ked af at have fortalt familie og nogle få venner om det, for nu at skulle ringe og sige det ikke bliver til noget. Jeg føler mig røvrendt og trådt på. Jeg har tænkt mig at sætte mig med min bærbar om lidt og gå i gang med at forsøge at finde hoved og hale i det der Java. Og bagefter sætter jeg mig ned med en god bog, en kop te. Nu ved jeg i det mindste bedre end at sige ja til den slags en anden gang.

23 meninger om “Go’ Aften Danmark – Min Oplevelse

  1. Føler med dig søde,synes sku os det er tarveligt gjort af dem, ik så meget at du så ik kommer i tv,men det grundlag at du gik glip af ret vigtige timer i skolen og så det nu er spildt pga de åbenbart ik kan finde ud af det

    ja jeg kan sku godt forstå du er sur😦

  2. Hold kæft nogle idiothoveder! Håber du sagde det samme til hende i telefonen, som du har skrevet her inde? De bliver da nødt til, at få af vide at det ikke er okay at aflyse så sent!

    Mht. alderen så vil de sikkert have nogle yngre ind der kan ‘fangirle’ mere end ældre personer gør – det ser nemlig skidegodt ud på TV med småpiger der sidder og græder over Jace osv. (twilight om igen) Men jeg kan ikke forstå du blev fundet for gammel, men Marie fra Læsehesten ikke er – i er vel begge i 20’erne..

    1. DET synes jeg godt nok også er mærkeligt! Hvis de to skal derind, men at jeg er for gammel, så er det virkelig noget af det mest uprofessionelle jeg længe har hørt.
      Jo, jeg brokkede mig da, men damen beklagede bare en enkelt gang, og så var det ligesom det. Er møgsur over det ..

  3. De kontaktede også mig og jeg takkede nej netop på grund af skole og et mødepligtigt praktikmøde. De spurgte, om jeg kendte andre bloggere, der kunne være interesseret og jeg henviste blandt andet til dig. Er virkelig ked af, hvis det er på grund af mig at du er endt i det her😦

    Jeg kan slet ikke forstå det grundlag, de giver dig. Marie og Michelle skal derind og de er begge fra 1988? Det er simpelthen under al kritik at de tillader sig den behandling, ISÆR når de ved, at du er fra Jylland og at det kræver en smule mere for dig at deltage – både med tid og transport. Øv, hvor er det uprofessionelt og en virkelig sur oplevelse for dig.

    1. Jeg synes godt nok det er mærkeligt, hvis Marie og Michelle er “unge” nok, men at jeg ikke er? Det er da noget mærkeligt. Hvis det er sandt, så er det godt nok frækt!

  4. De har også lige aflyst Marie, så Michelle skal derind med to unge fans i stedet. Det er altså ret frækt at gøre på selve dagen! Men så er du i det mindste ikke ene om at være for gammel😉

    1. Så begynder det da at give lidt mening, haha :p Var også sådan helt hallo, jeg har sgu da ikke grå hår endnu altså😛
      Og ja, synes altså det er dårlig stil at aflyse på selve dagen – de må da have haft en idé om hvad de ville med indslaget fra starten?

  5. Det er så dårligt stil! Michelle og jeg lignede også et spørgsmålstegn, da vi læste dit indlæg. De ringe selv 2-3 timer før, (hvor jeg var kommet ind til Kbh) og sagde at de havde fundet to piger fra en eller anden fan side. Gal jeg blev sur! Jeg synes at det er sådan en dårlig behandling de har givet os. Og ikke mindst dig, fordi du skulle aflyse alt muligt.

    1. Jeg synes det var fint at de gerne ville have nogle yngre piger ind, og især nogen som havde et direkte fansite – men ligesom dig synes jeg virkelig også det var ringe at de første aflyser på dagen. Jeg synes det er vildt mærkeligt, at man åbenbart ikke ved hvad man vil med sit indslag INDEN man inviterer gæster?

  6. Så det interweiwe alligevel og jeg kan slet ik snuppe det, de aflyser jer 2 så tæt på,ja du Marie var ankommet til kbh da de ringede(det er slet ik i orden) og så samler 2 tøser op som skulle ha en fanside,den første i danmark, vil sku ik kalde det en fanside, det er en side der er oprettet på facebook og som kun har 20 likes, troede en fanside var en rigtig hjemmeside og ik bare en en facebook side, måske bare mig der er gammeldags men jeg blev da noget skuffet da jeg så den såkaldte side😦

    1. Ej hvor dårligt. Jeg troede også at det var en hjemmeside og ikke en facebook side:/ det kan alle inde ud af at lave. Hmf. Så var det der for jeg ikke kunne finde siden, da jeg søgte den på Google.

      På virker alt det her utroligt uprofessionelt. Både med hvad de vil have i programmet, og sådan som de gjorde det

  7. Må indrømme at jeg også er dybt forbløffet over den behandling I har fået!

    Jeg kan til fulde forstå at de vil have de yngre. Det havde jeg også forventet. Men så leder man fandeme efter dem først. Og hvis man finder nogle senere, så aflyser man altså i god tid og giver en passende undskyldning. Alt andet er bare ikke ok!

    1. Jeg kan også godt forstå, at de gerne ville have nogle yngre fans ind, det giver jo god mening i forhold til det hele. Men hvorfor spørger man så overhovedet mig til at starte på? Og hvorfor ved man ikke hvad man har tænkt sig med indslaget før seks timer inden indslaget? Argh jeg synes det var at blive trådt på. De må altså gerne aflyse, men kan man ikke lige gøre det i ordentlig tid?

  8. Okay, nu kan det godt være at jeg lyder som frk. sur her, men jeg syntes sku der mangler lidt research, inden man peger fingre…
    Nogle får det til at lyde som om, at de to piger der blev valgt skal kritiseres, og det syntes jeg ærligt talt ikke er helt fair, da de er super søde, og har gjort et rigtigt godt stykke arbejde. Det var pisse uheldigt, at Go’aften danmark besluttede at droppe to bogbloggere (i know, det kan jeg sagtens komme og sige, når jeg ikke var den der blev fravalgt), men det er jo på ingen måde deres skyld (og jeg ved godt at det meste af kritikken falder på go’aften danmark, og ikke på de to piger, men der er alligevel undertoner af kritik i visse indlæg, og det syntes jeg der skal sættes en stopper for inden det overhovedet kommer ordentligt i gang). Jeg vil desuden sige, at de to piger havde en viden om dette univers, som jeg tvivler på, at nogle af os bloggere havde (jeg havde den i hvert fald ikke), og at jeg på sin vis godt kan forstå, at de gerne ville have dem med… At situationen så blev så skidt, står virkelig ikke til ros for go’aften danmark (og jeg hørte selv da marie gav dem en ordentlig skideballe – kanon godt gået! Og jeg håber oss du gav dem en overhaling sus, for ligesom frk. hyms anbefalede jeg dig, da de spurgte hvem de ellers kunne invitere ind!), men i bund og grund forstår jeg dem godt…

    De to piger har følgende hjemmeside:
    http://tmidenmark.tumblr.com/
    som de oprettede i maj måned og hvor de allerede har mange følgere.
    De er desuden på facebook (https://www.facebook.com/TMIDenmark) og på twitter (https://twitter.com/TMI_Denmark) og har blandt andet over 150 følgere på twitter, så for så ny en hjemmeside, syntes jeg sku det er flot gjort.

    1. Jeg har lige set indslaget nu her, og jeg synes de to piger gjorde det vældig godt! Især hende den lille af dem (jeg kan altså ikke huske hvad hun hedder), hun virkede virkelig passioneret omkring det hele.

      Jeg synes det er fint nok, at de gerne ville have to yngre fans ind, det giver jo god mening alt taget i betragtning. Men jeg synes altså det er mærkeligt at man åbenbart ikke tænker over sådan noget INDEN man inviterer folk derind? De må da have haft en idé om, hvem indslaget skulle ramme som målgruppe. Hvorfor spørger de os så overhovedet? Og jeg synes også det er frækt at de først aflyser så sent. Det er jo ikke fordi vi alle sammen sidder på spring for at storme til københavn det sekund de ringer – vi har jo faktisk det der liv med arbejde og studie også.

  9. Gitte

    (samme kommentar er sendt til Michelle og Marie).
    Hej.
    Det lyder som en rigtig træls oplevelse. Jeg synes I skulle tage at sende jeres tre links til jeres indlæg til journalisten, blot for at de lige kan blive mindet om, at det altså er mennesker de har med at gøre.
    Knus Gitte.

  10. Det er virkelig en rædsom oplevelse og en uretfærdig behandling I har fået af Go’ aften Danmark. I sig selv er der virkelig intet i vejen med beslutningen – snarere måden den er blevet taget og udført på. Det er virkelig ikke i orden.

  11. Jeg er fuldstændig enig – det er bare ikke i orden, at de ikke har mere styr på tingene… de havde trods alt fire dage, til at finde ud af det andet… Den ene af de to piger som var derinde, kom direkte fra sådan en tur med klassen, og havde først fået af vide, at hun skulle derind, en time eller to før vi skulle møde… Så det var over hele linjen, at det gik galt…
    Jo tak skal du have… Jeg var ret spændt på at se det selv, og er egentligt ganske tilfreds med det hele… jeg ser i hvert fald meget roligere ud end jeg følte mig, for jeg var simpelthen så hamrende nervøs… Hehe…

Skriv et svar

