Anmeldelse: Mythos Academy #1: Touch of frost

mythos academy 1pink 4 stjerner



  • Titel: Touch of Frost
  • serie: Mythos Academy #1
  • Forfatter: Jennifer Estep
  • Antal sider: 350
  • Forlag: Kensington
  • ISBN: 978-0-7582-6692-7
  • Læst: 13/8 til 15/8

“My name is Gwen frost, and i go to Mythos Academy – a school of myths, magic and warrior whiz kids, where even the lowliest geek knows how to chop off somebody’s head with a sword and Logan Quinn, the hottest spartan guy in school, also happens to be the deadliest.”

But lately, things have been weird, even for Mythos. First, mean girl Jasmine Ashton was murdered in the Library of Antiquities. Then, someone stole the Bowl of tears, a magical artifact that can be used to bring about the second Chaos War. You know, death, destruction and lots of other bad, bad things. Freaky stuff likethis goes on all the time at Mythos, but i’m determned to find out who killed Jasmine and why – especially since I should have been the one who died…

———————————————–

TOUCH OF FROST var først og fremmest sjov, letlæst og hyggelig. Med tryk på sjov. Bogen har en virkelig god, let humor, og jeg sad flere gange og fnisede som en sindssyg mens jeg læste den. For eksempel, hver gang folk tuder Gwen ørerne fulde om The Chaos War, så tænker hun inde i sit hoved: Yeah yeah, just a lot of Bad, Bad Things. Like we haven’t understood that by now.” Den der brug af store bogstaver synes jeg er helt vildt godt, og der var masser af Gwens tanker om alting, der var virkelig sjove.

Bogen var meget let at komme igennem. Sproget er ikke kompliceret, og det er heller ikke en lang eller specielt tung bog på nogen måde. For mig fungerede det virkelig godt, nogle gange har man bare brug for noget der er rimelig lige til. Det gjorde ligesom også, at bogen blev hyggelig at sidde og læse.

Nu er det ikke fordi, at bogen mangler hverken plot eller historie. Jeg synes plottet var spændende og interessant, og selve historien var en god blanding af dagligdags kostskoleliv og plotrelateret handling. Der skete noget hele tiden, og det blev aldrig kedeligt. selve universet kunne jeg også godt lide, idéen om at alle mytologier har deres helte og at de alle sammen er virkelige synes jeg var vildt spændende. Og det fungerede med deres evner og baggrund og så videre.

Kærlighedsdelen kunne jeg vældig godt lide, det var ikke bare kærlighed ved første blik og så finder de sammen-agtigt, men mere kompliceret og ret spændende.

Der var dog nogle små ting ved den her bog som irriterede mig. Gwen taler for eksempel hele tiden om alle de andres designertøj, hvor rige de er, og hvor dyre biler de har. Man skulle jo næsten tro hun var jaloux – hvilken hun selvfølgelig konsekvent benægter hele bogen igennem. Men hør nu her, hvis du har behov for at påpege hvor rige alle andre er hele tiden, så er du i hvert fald ikke så lideglad som du lader som om du er.

Derudover, så var plottet ind imellem ret forudsigeligt. altså, der var stadig spændende og ukendte elementer, men det var overall ret gennemskueligt. For mig ødelagte det ikke noget, fordi det var i moderate mængder og bogen samtidig var både hyggelig og sjov.

derduover kan Gwen godt lide at minde os om, hvordan hendes magi fungerer. Som i alt for tit. Hør nu her Gwen, vi er ikke dumme, vi HAR fattet det. Lad nu være med at bruge en halv side på at forkalre os det igen igen igen.

TOUCH OF FROST var en let, hyggelig og sjov paranormal romance, som jeg nød at læse. Der var lidt små irritationsmomenter, men overall kunne jeg vældig godt lide bogen. Og jeg vil have mere af Logan Quinn!

2 meninger om “Anmeldelse: Mythos Academy #1: Touch of frost

  1. Jeg ved godt, at dette ikke har noget at gøre med din anmeldelse, men jeg opdagede i dag en ny bog, som jeg synes lyder fantastisk spændende og anderledes. Bogen hedder “The Bone Season” og er skrevet af en blot 21-årig kvinde ved navn Samantha Shannon. Jeg har allerede bestilt bogen, og jeg tror bestemt også, at den vil være noget for dig. Du kan jo altid læse lidt om den på Goodreads, ellers er der et lille preview her (http://www.sugarscape.com/userfiles/Bone_Season_Sampler.pdf) med de tre første kapitler. Bogtraileren ser også vildt god ud.

    Du må undskylde den meget lange besked, men jeg er faldet ret meget for bogens koncept, så derfor ville jeg lige dele den med dig!😀 (Jeg håber ikke, du har noget imod det🙂 )

Skriv et svar

