Anmeldelse: Blood Magic: En Blodig Arv

• Serie: The Blood Journals
  • Forfatter: Tessa Graton
  • Antal sider: 492
  • Udgivet: 2012
  • ISBN: 978-87-588-1021-8
  • Læst: 7/8 til 12/8

Det er en hård sommer for Silla. Hendes far myrder hendes mor og begår selvmord – sådan ser det i hvert fald ud. Silla får tilsendt en bog fuld af besværgelser, som er skrevet med hedes fars håndskrift. Hun afprøver de magiske besværgelser ved sin fars og mors grav – og de virker!

Samtidig møder hun Nicholas. Og sammen prøver de at finde ud af hvad magien i deres blod kan bruges til …

——————————————–

Jeg havde egentlig ikke rigtig forventet noget af den her bog. Jeg havde ligesom ikke gjort mig så mange tanker om den, jeg var bare i humør til noget hekse/magi-agtigt. BLOOD MAGIC viste sig at have den mest fantastiske uhyggelige, skræmmende stemning. Ikke fordi den er horror, men de udøver blodmagi i bogen, så på den måde er den sådan lidt forstyrrende og mørk og skummel. På en absolut fantastisk måde!

Blodmagien kunne godt have været vildt frastødende og grænseoverskridende – men jeg synes bogen behandler det lidt følsomme emne virkelig godt. Man har satdig den der yuck-følelse og er lidt skræmt af det hele, men det blev aldrig for klamt eller for meget. Jeg elskede måden magien var udtænkt på og måden det hele ligesom fungerede og hang sammen på i forhold til blodet og magien.

BLOOD MAGIC viste sig at have tre synspunkter. Nichloas, Silla og så kapitler fra en anonym dagbog. Jeg synes flere synsvinkler tit er irriterende og ødelægger min læserytme og mit forhold til hovedpersonen, men i den her bog fungerede det helt fantastisk. Det skyldes en kombination af ret korte kapitler og spændende og interessante personer. Med de korte kapitler følte jeg ikke jeg havde været væk fra nogen af personerne for længe og jeg blev dermed ikke distanceret fra dem.

Bogen havde også nogle spændende og interessante personer. Jeg kunne vældig godt lide både Silla og Nicholas, men især Nicholas. Han var sjov, ironisk og samtidig mere end bare en biperson. Han havde forskellige problemer og jeg følte jeg lærte ham virkelig godt at kende. Det samme med Silla, jeg følte jeg kendte hende og kunne godt lide at hun var lidt mere kompleks end som så. De anonyme dagbogskapitler var lige dele forstyrrende og uhyggelige, men de passede perfekt ind sammen med Silla og Nicholas’ kapitler.

Selve plottet og historien var det der trak lidt ned. Historien er spændende og interessant, men man bliver kastet meget hurtigt ud i det. Det er lidt som om bogen mangler intro til det hele. Silla har allerede fået besværgelsesbogen og er i gang med at finde ud af hvad det er for noget i det allerførste kapitel. Slutningen blev også lidt forhastet, og ind imellem en anelse rodet – men den afsluttede alting rimelig godt, og det var et plus. Ellers var både historie og plot virkelig godt gennem langt det meste af bogen. Der ender selvfølgelig med at være lidt romantik mellem Silla og Nicholas, g det havde en snert af insta-love. Men det føltes egentlig mere som insta-attraction, og det synes jeg var helt fint. De bliver ret hurtigt rimelig seriøse, men når der sker skræmmende ting omkring dem hele tiden, så føltes det naturligt at de ligesom holdt sammen. Alt ialt kunne jeg virkelig godt lide deres romance.

BLOOD MAGIC overraskede mig positivt. Den var fængende, spændende, og jeg kunne virkelig godt lide både personerne, universet og historien.

2 meninger om “Anmeldelse: Blood Magic: En Blodig Arv

1. Jeg er meget i tvivl om jeg burde læse den bog eller om jeg ikke skulle.. Jeg har fundet inspiration til rigtig mange bøger via din side, og denne her fangede min opmærksomhed. Jeg er lidt i tvivl om den mangler noget handling, da den udfra resumet/bagside teksten måske virker lidt flad.. Er den det? Kan du anbefale den? Skulle jeg læse den?🙂