Anmeldelse: Night Huntress #6: One Grave at a Time

Night huntress 6pink 4 stjerner



  • Titel: One Grave at a Time
  • Serie: Night Huntress #6
  • Forfatter: Jeaniene Frost
  • Antal sider: 358
  • Udgivet: 2011
  • Forlag: Avon
  • ISBN: 978-0-06-178319-7
  • Læst: 9/7

How do you send a killer to the gravewhen he’s already dead?

Having narrowly averted an (under) World War, Cat Crawfield wants nothing more than a little downtime with her vampire husband, Bones. Unfortunately, her gift from the New Orleans’s voodoo queen just keeps on giving – leading to a personal favor that sends them into battle once again, this time against a villainous spirit.

Centuries ago, Heinrich Kramer was a witch hunter. Now, every All Hallows Eve, he takes physical form to torture innocent women before burning them alive. This year, however, a determined Cat and Bones must risk all to send him back to the other side of eternity – forever. But one wrong step and they’ll be digging their own graves.

—————————————————-

Jeg ææææælskede plottet og historien i den her bog. Det var helt nyt og helt anderledes, og havde heller ikke noget at gøre med nogen der ville hugge Cat’s kræfter eller have hendes krop. Heinrich Kramer er en seriøst ondskabsfuld fætter, og der var ikke skruet ned for nogen af de grimme ting han gjorde eller sagde. Det fungerede virkelig godt for mig, og samtidig så var historien hele tiden i udvikling, og det var spændende og interessant at følge Cat og Bones’ kamp for at udrydde slynglen.

Nu har jeg allerede nævnt, at Heinrich Kramer er en seriøst led satan. Heinrich hader kvinder, og Cat er jo billedet på en stræk, selvstændig kvinde – så du kan nok gætte dig til, at de to bestemt ikke kommer overens. De har en del sammenstød, hvor de samtidig nærmest skændes om hvad der er rigtigt og forkert, og de sammenstød synes jeg var fantastiske. Det var en fornøjelse at høre Cat gøre ham møgsur, og samtidig ret tilfredsstillende at høre, at Kramer er seriøst dum i hovedet. Det er lidt svært at forklare, men den der kamp på ord frem og tilbage imellem de to var sindssygt underholdende. Især fordi Cat er herresjov, og hun har den her lidt lede, sarkastiske måde at sige ting på. Det var fantastisk.

Jeg synes også Cat bliver mere og mere voksen og mere og mere fornuftig. Hun whiner ikke rigtig længere, men bliver ligesom bare mere og mere badass. Bones er sit sædvanlige fantastiske selv, og mange af de andre bipersoner er spændende og sjove i sig selv. Jeg elsker, at der er kommet mere fokus på spøgelser efterhånden. Synes det er mega spændende! Og lidt skræmmende …

Det eneste jeg egentlig manglede i den her bog var lidt mere af Cat og Bones’ forhold. jeg kunne godt have tænkt mig lidt mere romantik og lidt mere “mere” imellem de to. Lidt som de havde det i første bog, i ved, den der spænding og intensitet.

ONE GRAVE AT A TIME var endnu en god bog i den her serie, og jeg glæder mig så meget til den næste bliver udgivet! Det skulle vist være næste år …

Skriv et svar

