Sig hej til min nye baby + snak om læsemål

Okay, så der har været lidt stille den sidste uges tid. Det skyldes dels arbejde, og dels en tur til IKEA. Og vi ved jo godt hvad IKEA betyder: Nye bogreoler! Eller, en enkelt bogreol i det her tilfælde. Så uden yderligere introduktion: mød mit nye yndlingsmøbel!

DSC03799

Før denne herligehed flyttede ind, var der en grim, gammel dør med en masse skrammel bag. I ved, den der type dør der er blevet gullig med tiden (fordi den er oldgammel), og det var også en dør vi ALDRIG lukkede. For så ville alt skramlet jo falde ud😉 Nå, men døren kom væk, skramlet blev sorteret og kom i kælderen eller blev smidt på lossepladsen, og så kom den her i stedet. Jeg ved godt hvad jeg foretrækker. Det blå tæppe fandt vi i øvrigt på tilbud til 29 kr i IKEA, og jeg synes det er SÅ flot! I får lige lidt flere billeder:

DSC03798

DSC03797

DSC03800

Jeg har flere hylder og vægreoler rundt omkring, men jeg planlægger en bookshelf tour inden så længe. Jeg overvejer at filme en del af den som sådan en introduktion hvor i kan se alle mine hylder/reoler/vægreoler, og fortælle lidt om hvordan bøgerne er organiseret og sådan noget. Og så derefter lave nogle indlæg hvor i får hver hylde og hvad der helt præcist står på dem.

Jeg har også lidt planer med min læsning. Generelt så læser jeg jo det jeg vil, når jeg vil. Men jeg har virkelig mange serier, hvor jeg mangler at læse den sidste bog eller de to sidste, og dem vil jeg egentlig gerne prøve at få gjort færdige, inden jeg begynder på en masse nye serier. Jeg har også været ret uheldig med bøger her på det sidste. Jeg har læst en del som virkelig ikke fangede mig, så jeg trænger til at læse noget som jeg kan dykke ned i og  blive opslugt, så jeg tror også jeg ender med at genlæse nogle favoritter i løbet af det næste stykke tid.

Til sidst er jeg mere eller mindre på bog-købe-stop. Jeg skal nemlig starte på nyt studie til august, og dertil skal man jo bruge både bøger, bærbar og alt muligt andet – samtidig er SU jo forudbetalt mens dagpenge er bagudbetalt, og eftersom jeg ikke er under uddannelse i juli, så er jeg teknisk set på dagpenge. Resultatet af det er, at jeg ikke har fået nogen som helst penge til at betale husleje med, og derfor måtte betale ud af min opsparing. Av. Ikke fordi jeg ikke vidste det ville ske, men av alligevel! Så jeg er de næste måneder fattig som en kirkerotte – mere eller mindre – og ar derfor sat mig selv den begrænsing, at jeg KUN må købe en bog, hvis det er et virkelig virkelig godt tilbud. Som dengang Tellerup satte alle deres bøger ned til 40 kr. Ellers er det slut med bogkøb et stykke tid – men jeg har jo også omkring 80 ulæste bøger, så jeg mangler jo teknisk set ikke læsestof😉

5 meninger om “Sig hej til min nye baby + snak om læsemål

  1. Hvor fantastisk med en ny bogreol! Jeg kunne virkelig også godt bruge langt mere plads til mine bøger. De breder sig jo konstant, suk.
    Og god idé med færdiglæsning af serier og den slags. Sommetider er det bare rart at tage sig tid til at få ‘samlet op’ på det hele.

  2. Anne Nikoline

    Skønt med en ny bogreol. Når man læser meget, fyldes hylder hurtigt, og det kan blive nødvendigt med flere. Dejligt ser det ud!

    windsweptwishes.wordpress.com

Skriv et svar

