Fire favoritserier og hvordan jeg opdagede dem

Jeg har faktisk mere end fire favoritserier, men hvis jeg skal tage favoritterne af favoritterne, så ender jeg op med disse fire: Twilight, True Blood, Harry Potter og Hunger Games. Jeg synes det er ret sjovt hvordan man kan falde over en god serie nærmest ved et tilfælde, så jeg tænkte jeg ville fortælle lidt om, hvordan jeg opdagede de fire serier.

1. Harry Potter

Jeg læste Harry Potter og de Vises Sten første gang da jeg var omkring 11-12 år gammel. Jeg kan ikke helt huske om det var før eller efter min 12-års-fødselsdag, men det ER jo også 12 år siden, så jeg er vel undskyldt😉 Min mor var medlem af Gyldendals Bogklubber, og hun havde købt den her bog, fordi hun synes den lød vældig spændende. Hun læste den så, og var helt vild med den – og plagede mig til også at læse den.

Jeg gik så i gang, men jeg var ved at kede mig ihjel gennem det første kapitel. Så jeg snød, og bladrede ind til side 100 og læste derfra. Og så var jeg solgt. Da jeg havde læst bogen færdig, vendte jeg tilbage og læste resten af bogen fra begyndelsen – og uden at snyde! Efter det var jeg fuldstændig vild med Harry Potter, og købte og ønskede mig ALT med Harry Potter på. Havde skoletaske, penalhus, blyanter, you name it. Hvis det fandtes, så havde jeg det. Og jeg er stadig lige så vild med serien som jeg var dengang.

harry potter serien

————————————————————————————-

2. Twilight

Twilight var sådan min næste serie-besættelse. Jeg var omkring 18 eller 19 år da jeg læste den første, og jeg kan faktisk ikke huske præcis hvordan det gik til at jeg hørte om den. Jeg mener jeg enten fandt den tilfældigt på biblioteket og lånte den, eller også var der en eller anden der sagde at den skulle jeg bare læse, og så lånte jeg den fra biblioteket. I hvert fald kom den i første omgang fra biblioteket, jeg læste den og slugte den på én dag. Jeg elskede den SÅ meget, og spurtede ned for at bestille nummer 2. Der var så ventetid på den, men da den endelig kom var det med samme vilde begejstring jeg læste den.

Jeg elsker stadig Twilight-serien, og genlæser dem stadig ind imellem. Det var ligesom den serie der åbnede mine øjne for Paranormal-romance, hvor jeg før mest læste Fantasy. Jeg vil dog lige notere, at jeg aldrig har været team Edward og synes han er en skvaddernar. Og det er Jacob egentlig også noget af tiden, men han er trods alt bedre. Egentlig er jeg vidst bare Team Bella, haha.

twilight serien

————————————————————————————-

3. True Blood

Efter min paranormal romance-afhængighed var begyndt, skete der det at jeg en dag var på biblioteket. Tror det var i 2010. Jeg gik egentlig bare lidt formålsløst rundt og ledte efter noget der så spændende ud. Der faldt jeg helt tilfældigt over en ny sektion i kælderen dedikeret til lidt mere voksent fantasy og paranormal. På den hylde stod True Blood-serien. Jeg synes de så okay spændende ud, og lød da også okay, så jeg lånte de første tre bøger (blandt en masse andet).

Der gik nogle dage, og så kom jeg i gang med den første bog, Død indtil Solnedgang. Den viste sig at være så spændende, at jeg lå vågen til klokken tre for at læse den færdig (på en Onsdag!).  Jeg kastede mig som en vild hulemand over de to næste bøger, som jeg læste færdig på to dage, og måtte derefter på biblioteket for at hente nummer 4 og 5 i serien. Jeg var hooked, og da jeg så opdagede at bøgerne kunne købes i Stereo Studio til 80 kr stykket, så gik jeg ned og købte dem alle sammen. Og tjah, de fleste der læser med herinde ved sikkert, at jeg virkelig, virkelig elsker den her serie. Uh den er altså bare god!

true blood serien

————————————————————————————-

4. Hunger Games

Det var faktisk først i Januar sidste år jeg opdagede den her serie. Jeg havde før set den på hylderne på biblioteket, men de der røvsyge danske covers og en ret intetsigende bagsidetekst afholdt mig ligesom fra at låne dem med hjem. Men lige efter nytår var jeg løbet tør for ting at læse på biblioteket, og måtte jo så ty til at låne noget af det med hjem, som ikke lød/så helt så spændende ud. Således kom de første to bøger med mig hjem, jeg begyndte på den første og blev fuldstændig opslugt. Jeg læste bogen førdig på 3 timer, og fortsatte direkte med den næste bog. Da den var læst endnu tre timer senere, var der lige en halv time til biblioteket lukkede, så jeg kunne lige nå at storme ned og låne den sidste bog i serien. Jeg er stadig fuldstændig vild med Hunger Games, det er nogle virkelig fantastiske bøger, og jeg elsker Katniss.

hunger games serien

————————————————————————————-

Som i kan se er det faktisk mere eller mindre tilfælde, der er skyld i at jeg opdagede de mest fantastiske serier jeg har læst. Synes det er ret sjovt. Hvordan mødte i jeres yndlingsbog/serie?

3 meninger om “Fire favoritserier og hvordan jeg opdagede dem

  1. Gitte

    Jeg husker tydeligt mit møde med Harry Potter. Jeg var også omkring de 11-12 år, og jeg var syg, så min mor havde købt en bog med hjem til mig for at muntre mig lidt op (jeg tror ikke, hun havde nogen anelse om, hvad det var, hun hev ned fra hylden – men hvor er jeg glad for, at hun lige valgte Harry Potter!). Jeg slugte den, og jeg har været som besat lige siden!
    Det er sjovt, når jeg læser om True Blood lyder det slet ikke som noget, jeg gider læse. Men jeg bliver hooked gang på gang, når jeg ser den i tv :p

    1. Jeg må indrømme, at det der fangede mig med Trueblood var vampyrer, mysterie og så det med, at Sookie var liiidt ældre end de der typiske 16-17 år😛 Hun er trods alt 25, så jeg tænkte at det nok var lidt mere sexet og seriøst ..
      Haha, hvor var det heldigt at det lige var Harry Potter😀

      1. Gitte

        Ja det er rigtigt – hun får lidt mere tyngde med alderen, kan man nok sige :p
        haha ja – jeg håber, jeg var faldet over den alligevel, men altså😀

Skriv et svar

