Nyt på Reolen #37: Fødselsdagsgaver og gaver fra mig til mig

Jeg havde fødselsdag i tirsdags, men det var først her i Lørdags jeg var hjemme og familien ligesom var samlet og jeg blev overøst med gaver. Vi spiste også læssevis af god mad, og gik tur til Randers fjord med hundene, seå det var en virkelig god dag. Jeg fik penge, gavekort og en enkelt bog, og jeg behøver vel ikke sige, at pengene blev ombyttet til den meget mere værdifulde valuta: bøger?😉

Ud over fødselsdagsgaver, så har jeg også endnu en bestilling fra amazon. Jeg fik jo en virkelig god karakter i matematik, så jeg bestemte at jeg godt måtte forkæle mig selv lidt, og bestilte lidt fra amazon – og som sædvanlig havde jeg problemer med at begrænse mig, så lidt blev til lidt mere, haha.

Men vi starter lige med fødselsdagsgaverne:

DSC03777

 

De fire her har jeg fået af min gode veninde Alana, og det er alle fire bøger i Løvindens Sang-serien, med de fine nye covers. Elsker de covers!

Tamora Pierce: Løvindens Sang #1: Alanna

Tamora Pierce: Løvindens Sang #2: I Gudindens Hånd

Tamora Pierce: Løvindens Sang #3: Kvinder der Rider som en Mand

Tamora Pierce: Løvindens Sang #4: Den Springende Løvinde

DSC03780

Denne her fik jeg af mine forældre sammen med en parfume:

Joseph Delaney: Wardstenen #8: Heksejægerens Skæbne

Jeg har den egentlig på engelsk, men i en helt anden udgave end mine andre engelske bøger i den her serie. Så før jeg fik den her havde jeg de første 7 på dansk, den her i en sjov, lille udgave, og dernæst resten på engelsk i en høj hardbackudgave, og det så herrens ud på hylden. Så jeg ønskede mig den her, så det kunne passe sammen på hylden.

DSC03783

Så er der to Harry Potter-bøger i den nye paperback-udgave. Harry Potter og De Vises Sten fik jeg af min Farmor, og Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer er købt for fødselsdagspenge.

DSC03786

Begge er købt for fødselsdagspenge: Dan brown: Inferno og Harry Potter og Halvblodspinsen

DSC03791

Også købt for fødselsdagspenge:

Ally Condie: Matched #3: Reached: Den Nye Verden

Cassandra Clare: Dødens Instrumenter #5: De Fortabte Sjæles By

DSC03793

Også købt for fødselsdagspenge: Justin Cronin: The Passage og Alt om Liverollespil. Sidstenævnte fandt jeg på udsalg til 20 kr, og som den gamle liverollespiller jeg er, så skulle jeg da have den😉

——————————————————–

Right, det var alt hvad jeg fik/købte i fødselsdagsgave. Tilbage er der så min stak fra amazon, som jeg gav mig selv som belønning for god karakter i matematik.

DSC03764

Læg lige mærke til, at bog to er mindre end de andre. Wtf? Jeg bliver SÅ sur når amazon gør det der, når der står under bogen at målene er ens, og så kommer der en højere/lavere udgave. Grrr! Nå, men bogen er jo forhåbentlig lige god for det, men det ser SÅ dumt ud på hylden xD

Trudi Canavan: The Black Magician Trilogy #1: The Magicians Guild

Trudi Canavan: The Black Magician Trilogy #2: The Novice

Trudi Canavan: The Black Magician Trilogy #3: The High Lord

DSC03767

Nogen husker måske at jeg anmeldte den første bogen i The Tales of Lunarmorte-serien tidligere på måneden? Well, jeg var ret vidl med den, så jeg købte de to næste i trilogien, River Cast (#2) og Blood Solstice (#3). De covers til her serie er virkelig fine og har så flotte farver.

Så har jeg købt noget jeg har haft øje på længe: tre styks Barnes & Noble Leatherbound Classics. Jeg opdagede dem vist tilbage i efteråret på amazon, fordi jeg ledte efter nogle af Sherlock Holmes-historierne. Siden er jeg bare blevet endnu mere hooked, især af at se Rikkes fine samling. Jeg har nu ikke planer om at samle på dem, men lige de tre her + Grimm’s samlede eventyr ville jeg virkelig gerne have. Jeg har købt:

Sir Arthur Conan Doyle: The Complete Sherlock Holmes

Jane Austen: Seven Novels

Lewis Carrol: Alice’s Adventures in Wonderland & other stories

DSC03771

DSC03774

DSC03775

DSC03772

DSC03773

Og til sidst har jeg lige en bog jeg faldt over i Bilka til 20 kr! Tror de må have sat den forkerte bog ned, for resten af serien kostede stadig 79;95 – men hey, prisen stod der jo på skiltet, og den gik også ind til 20,- så jeg vil absolut ikke klage😛

DSC03763

Det var alt for denne gang, og alt for et stykke tid vil jeg tro – jeg vil nemlig gerne have gjort indhug i min kæmpe stak af ulæste bøger, men mere om det i et indlæg i nærmeste fremtid. Jeg er super glad for alle de bøger jeg har fået/købt den her måned, især for De Fortabte Sjæles By og Inferno.

4 meninger om “Nyt på Reolen #37: Fødselsdagsgaver og gaver fra mig til mig

  1. Orv. Sikke en ordentligt boghøst!

    Hvor er der bare mange fine bøger i blandt; og mit hjerte banker stadig en smule hurtigere, hver gang jeg ser B&N leatherbound classics. De er så grufuldt smukke og storslåede i deres design. Jeg kunne bygge mit drømmehus af dem!

    1. Synes også de er sindssygt smukke. Den dag jeg bliver rig, så skal jeg til at samle på dem😛 men indtil da, så nøjes jeg med de udgaver jeg rent faktisk får læst ..

  2. Gitte

    Sikke mange lækre bøger! Det er meget vigtigt at give sig selv gaver, når man gør noget godt (bilder jeg i hvert fald mig selv ind😉 ).
    Det er da lidt træls, at amazon har fået sendt en lavere bog – det er nok det, der skræmmer mig mest ved at handle på nettet/amazon. Er så nervøs for, at bøgerne slet ikke er som beskrevet :p

    1. Det er møgirriterende når de gør det😛 Det sker heldigvis ikke så tit, men alligevel .. Argh!
      Hehe, jeg plejer også at sige, at det må man godt😀

Skriv et svar

